Pierwszy raz „Moda na sukces” została wyemitowana w Polsce w 1994 roku. 6 września TVP1 pokaże 3000 odcinek. Dlaczego serial przyciąga wielomilionową widownię na całym świecie?

O czym jest serial? W wielkim skrócie: „Intrygi, miłość i nienawiść… a wszystko dzieje się w dwóch rodzinach (Forresterów i Spectra), które konkurują ze sobą w świecie mody” (informacja ze strony internetowej TVP1).


„Modę na sukces” stworzyli Amerykanie Lee Phillip Bell i William Joseph Bell. Premiera w USA odbyła się 23 marca 1987 roku. Serial doczekał się emisji w prawie stu krajach całego świata. W Polsce swą karierę rozpoczął 5 września 1994 roku, czyli dokładnie 12 lat temu. Czy przez ten czas Polakom (ci, którzy uważają, że tylko Polkom, są w błędzie) nie znudziły się twarze aktorów i fabuła filmu?


– W USA „Moda na sukces” jest jednym z najlepszych seriali daytime, przeważnie zajmuje w rankingu drugie miejsce. W Polsce w czasie wakacji była najchętniej oglądanym serialem – mówi „Oleg” z polskiej strony poświęconej serialowi (www.moda-na-sukces.prv.pl
). – Wśród ludzi przeważa błędna opinia, że serial oglądają tylko osoby starsze, na emeryturze. Tymczasem okazuje się, że bardzo duże grono fanów stanowią ludzie młodzi. Wystarczy zerknąć na polskie forum www.mns.boo.pl
, na którym dyskusje na różne tematy nie zwalniają tempa.


Na czym polega fenomen „Mody na sukces”? – Serial, może miejscami absurdalny, przyciąga bardzo dużo osób, które chcą się odciąć na chwilę od szarej rzeczywistości – dodaje „Oleg”. – Najciekawsze jest to, że nie ma postaci tylko czarnych lub białych. Każda ma złożoną osobowość i liczne grono fanów. Wprowadzony niedawno wątek „młodego pokolenia” wciągnął w serial wielu widzów w wieku szkolnym.


Katarzyna Twardowska z Zespołu Rzecznika Prasowego TVP S.A. udostępniła nam dane liczbowe dotyczące oglądalności serialu w Polsce. Komentuje je dla nas „Oleg” z polskiej strony „Mns”: – Według danych TVP1 „Modę na sukces” ogląda 2,5 mln Polaków, co jest dobrym wynikiem. W USA serial oglądają 3 mln osób. Znaczących wahań w oglądalności nie ma, a to oznacza, że „Moda…” ma ugruntowaną pozycję.


 

Kultura

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!