Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Biedronka się rozwija. Coraz więcej sklepów i rosną zyski

Redakcja
Marek Bachorski-Rudnicki
W 2010 roku, sieć Biedronka należąca do grupy Jeronimo Martins otworzyła 197 sklepów. W roku 2011 przewiduje otwarcie kolejnych 200 placówek.

Portugalska sieć ma już w naszym kraju w sumie 1649 dyskontowych placówek handlowych. Najwięcej bo aż 92 sklepy powstały w ostatnim kwartale ubiegłego roku.
Sklepy Biedronka znajdują się w blisko 650, zarówno dużych jak i małych miastach. Od roku 1995 inwestycje w Polsce Jeronimo Martins Dystrybucja, osiągnęły pułap powyżej 5 mld zł.

Ponad 90 proc. oferowanych produktów spożywczych, które można kupić w Biedronkach pochodzi od polskich producentów. W roku 2011 Biedronka planuje otwarcie 200 nowych sklepów. Nakłady inwestycyjne firmy na ten rok to 1,5 mld zł. Sieć zwiększyła swoją powierzchnię sprzedażową o 124 tyś. 231 mkw, czyli o około 15 proc. Obecnie powierzchnia ta osiągnęła poziom 938 tys. 218 mkw.

Sprzedaż w sieci Biedronka wyniosła 4,8 mld euro, co stanowi 55,3 proc. przychodów osiągniętych przez całą grupę Jeronimo Martins. Dostawy do sklepów są realizowane za pośrednictwem dziewięciu nowoczesnych Centrów Dystrybucyjnych. Siec zatrudnia ponad 30 tyś. Pracowników i liczba ta nadal rośnie.

Źródło: Best Shop - czasopismo handlu detalicznego

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto