Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Car of the Year - czyli jak wybrać beznadziejne auto

Maciej Kędzierski
Maciej Kędzierski
Czy prestiżowy konkurs jest naprawdę wiarygodny? Na to pytanie pytanie postaram się odpowiedzieć patrząc na jego historię i laureatów.

Konkurs na najlepszy samochód organizowany jest w Europie od 1964 roku. Oprócz pierwszego miejsca przyznawana jest lokata druga i trzecia. Warto wspomnieć, iż jurorami są dziennikarze, a konkurs nie występuje tylko na naszym kontynencie, ale i w USA, Kanadzie, Brazylii i Japonii. Oczywiście najbardziej prestiżowy odbywa się co roku pod nazwą European Car of the Year. Samochód, który uczestniczy w "COTY" musi być debiutantem na rynku w roku bieżącym na rok następny.

Przyjrzyjmy się nie trafnymi decyzjami dziennikarzy motoryzacyjnych:

European Car of the Year

1964 1. Rover 2000 2. Mercedes-Benz 600 3. Hillman Imp

Pierwszy konkurs i pierwsza wpadka...Jak można było zestawić przeciętnego Rovera z niemiecką limuzyną i śmiesznym mikrosamochodem z Anglii?

1968 1. NSU Ro 80 2. Fiat 125 3. Simca 1100

Nie wiem dlaczego jury zdecydowało o wygranej modelu firmy NSU. Pasjonaci motoryzacji wiedzą, że niemiecki producent montował silniki, które rozpadały się po 50 tysięcy kilometrach. Przez wadliwe "serca" firma szybko zakończyła swoją działalność.

1984 1. Fiat Uno 2. Peugeot 205 3. Volkswagen Golf II

Jurorzy chyba nie spodziewali się, że Uno będzie znane dzięki korozji i ogromnej awaryjności. Dzisiaj już nikt nie pamięta, że włoski samochód otrzymał wspomniany tytuł w 1984 roku, wyprzedzając dwa inne wspaniałe samochody.

1985 1. Opel Kadett 2. Renault 25 3. Lancia Thema

Rok później dziennikarze popełnili trzy błędy. Zestawienie wygrał "słabiutki" Opel, a kolejne miejsca zajął naszpikowany, "wiecznie" psującą się elektroniką Renault i paliwożerna Lancia.

1986 1. Ford Scorpio 2. Lancia Y10 3. Mercedes-Benz E 200

Scorpio należy do udanych modeli Forda, jednak nie zasługuje na pierwsze miejsce. E klasa dopiero na trzecim miejscu! Wyprzedzona przez włoską puszkę!

1987 1. Opel Omega 2. Audi 80 3. BMW serii 7

Solidne Audi zajęło drugie miejsce (szkoda).

1989 1. Fiat Tipo 2. Opel Vectra 3. Volkswagen Passat B3

Tutaj dokonał bym drobnej zmiany: Tipo - drugie, Passat- pierwszy, Vectra - trzecia.

1991 1. Renault Clio 2. Nissan Primera 3. Opel Calibra

Król wiejskiego tuningu na trzecim miejscu!

1993 1. Nissan Micra 2. Fiat Cinquecento 3. Renault Safrane

W Polsce popularny "Cienias" słynął ze swojej wielkiej awaryjności - dla jury samochód był warty drugiego miejsca.

1995 1. Fiat Punto 2. Volkswagen Polo 3. Opel Omega II

Fiat znowu pierwszy! I znowu awaryjny model! Widać, że "COTY" lubi włoskiego producenta.

1998 1. Alfa Romeo 156 2. Volkswagen Golf IV 3. Audi A6

Alfa Romeo 156 oznacza świetną sylwetkę i częste awarie.

2000 1. Toyota Yaris 2. Fiat Multipla 3. Opel Zafira

Co tutaj robi Multipla? Warto wspomnieć, iż "dziwoląg" Fiata został uznany za jeden z najgorszych samochodów na świecie! Fatalny styl i fatalne wnętrze.

Jestem ciekaw co o tych zestawieniach sądzą polscy internauci?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto