Badania zleciła niemiecka Fundacja Bertelsmanna. Ich wyniki są jednoznaczne - uczniowie pozostawieni w tej samej klasie z powodu złych wyników w nauce, pomimo przerobienia całego materiału ponownie, wcale nie mają potem lepszych wyników w nauce. Poza tym, zdaniem naukowców, nie ma żadnych wychowawczych korzyści z pozostawienia ucznia w poprzedniej klasie. Cierpią na tym nie tylko młodzi ludzie ale i budżet państwa. Badania przeprowadzono na uniwersytecie Duisberg-Essen.
W zeszłym roku budżet Republiki Federalnej Niemiec stracił na uczniach powtarzających klasę 931 milionów euro. Ich liczba jest najwyższa wśród krajów europejskich, w 2008 r. nie przeszło ponad 250 tys. młodych Niemców. Specjaliści radzą, aby te pieniądze wydać na zajęcia wyrównawcze i aby promocję do kolejnych klas otrzymywali wszyscy, by potem mogli nadrobić zaległości względem innych uczniów. Pedagodzy podkreślają, że powtarzanie klasy powinno być zachowane dla uczniów, którzy nie chodzili do szkoły z powodu wypadku czy długotrwałej choroby.
Źródło:
thelocal.de
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?