http://commons http://commons

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Student_in_Pa_Khanun_Charoen_Witthaya_School_01.JPG (© Wikipedia)

Przynajmniej tak twierdzą niemieccy naukowcy, udowadniając, że zostawiając ucznia jeszcze raz w tej samej klasie wcale nie pomaga mu w przyszłej edukacji, a dodatkowo bardzo obciąża budżet państwa.

Badania zleciła niemiecka Fundacja Bertelsmanna. Ich wyniki są jednoznaczne - uczniowie pozostawieni w tej samej klasie z powodu złych wyników w nauce, pomimo przerobienia całego materiału ponownie, wcale nie mają potem lepszych wyników w nauce. Poza tym, zdaniem naukowców, nie ma żadnych wychowawczych korzyści z pozostawienia ucznia w poprzedniej klasie. Cierpią na tym nie tylko młodzi ludzie ale i budżet państwa. Badania przeprowadzono na uniwersytecie Duisberg-Essen.

W zeszłym roku budżet Republiki Federalnej Niemiec stracił na uczniach powtarzających klasę 931 milionów euro. Ich liczba jest najwyższa wśród krajów europejskich, w 2008 r. nie przeszło ponad 250 tys. młodych Niemców. Specjaliści radzą, aby te pieniądze wydać na zajęcia wyrównawcze i aby promocję do kolejnych klas otrzymywali wszyscy, by potem mogli nadrobić zaległości względem innych uczniów. Pedagodzy podkreślają, że powtarzanie klasy powinno być zachowane dla uczniów, którzy nie chodzili do szkoły z powodu wypadku czy długotrwałej choroby.

Źródło:
thelocal.de




Styl życia

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!