- Dla wielu dziennikarstwo to wymarzona praca, najciekawszy i najpiękniejszy zawód na świecie... - tak zaczyna się książka Marka Chylińskiego i prof. Stephana Russ-Mohla ze Szwajcarii wydana przez Grupę Wydawniczą Polskapresse.

Książka niezwykła z wielu powodów. Wymieniam trzy, moim zdaniem, najważniejsze. Nie było na polskim rynku książki, która jest jednocześnie podręcznikiem dla studentów dziennikarstwa, świetną pozycją przedstawiającą skomplikowany, trudny i wymagający zawód – w gruncie rzeczy – w tak ciekawy i przystępny sposób oraz znakomitym lekko napisanym dziełem. Co ważne „Dziennikarstwo” to także próba pokazania w jakim kierunku rozwijają się media, odkrycia co powoduje, że niektóre tytuły z powodzeniem utrzymują się na rynku, a inne upadają.

Czytając książkę wydaną przez Grupę Wydawniczą Polskapresse widać, że stworzyli ją dziennikarze, nie redaktor (laicy często mylą pojęcie redaktora z dziennikarzem) i medioznawca. Jej autorzy na pytanie kim są nie odpowiedzieliby redaktorem, profesorem, a właśnie dziennikarzem.

Dla kogoś kto chce uprawiać ten zawód to książka pożyteczna. Na pewno najlepiej – jak udowadniają Chyliński i Russ-Mohl – tego zawodu uczyć się w praktyce. Ale dzięki tej pozycji na rynku księgarskim (szkoda, że wydanej w tak małym nakładzie) wielu młodych ludzi zastanowi się, czy chcą być dziennikarzami. Miło wspomnieć, że sporo miejsca poświęcono gazecie internetowej Wiadomości24.pl oraz samemu dziennikarstwu internetowemu.

Czytaj też

Od piątku 11 stycznia będzie można spotkać się z autorami książki oraz podyskutować z nimi. Rusza cykl otwartych wykładów pt. „Dziennikarstwo i public relations. Konkurencja, czy naturalna symbioza?”.

Gdzie i kiedy odbędą się spotkania?


11 stycznia 2008, Poznań
13.00, Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych, Głogowska 26

14 stycznia 2008,Warszawa
16.45, Collegium Civitas, Plac Defilad 1

15 stycznia 2008, Warszawa
13.15, Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Nowy Świat 69

16 stycznia 2008, Katowice
10.30, Uniwersytet Śląski, Wydział Nauk Społecznych, Bankowa 11

16 stycznia 2008, Kraków
14.30, Klub pod Jaszczurami, Rynek Główny 8

Dystrybutorem "Dziennikarstwa" jest sieć GLM gdzie można nabyć książkę (cena 35 zł) przez telefon (tel. 22 649-41-61) i na stronie internetowej www.glm.pl, e-mail glm@glm.pl oraz w
Biurze Ogłoszeń "Polski": Warszawa, ul. Chmielna 21 (wejście w podwórku Galerii Jabłkowskich),
tel. (022) 826-44-75
faks (022) 826-44-70
e-mail: biuro_ogloszen@polskapresse.pl

Wiadomości24

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!