Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) sprecyzowała zasady regulujące obronę pozycji przed atakującym kierowcą. Dzięki nowym przepisom, kontrowersje związane z obroną pozycji przed rywalem, wreszcie powinny się skończyć.

W regulaminie sportowym F1 możemy przeczytać, iż kierowcy będą mogli wykonać tylko jeden manewr obronny, a więc nie będzie możliwa zmiana toru jazdy więcej, niż jeden raz. To powinno wyeliminować przypadki takie jak te z GP Malezji w 2010 roku, w którym to Lewis Hamilton kilkakrotnie zmienił tor jazdy, broniąc się przed Witalijem Pietrowem.

FIA zmieniła także zasadę dotyczącą "zdublowanych" zawodników, a więc tych, którzy posiadają stratę okrążenia do lidera wyścigu. Wróci regulamin obowiązujący do 2008 roku, w którym to tzw. "maruderzy" mieli obowiązek "oddublować" się w czasie neutralizacji, a więc odrobic stracone na dystansie okrążenie do czołówki, dzięki czemu nie zakłócali rywalizacji najlepszych kierowców po zjeździe samochodu bezpieczeństwa. W celu zapobiegnięcia chaosu, organizatorzy wprowadzą nowinkę, w postaci informacji na monitorze bolidu, która zezwoli (albo też zabroni) na ten manewr. W czasie "oddublowania" samochody z czołówki muszą dostosowac prędkośc, aby słabsze bolidy mogły je bez problemu wyprzedzic. Żeby jeszcze bardziej było to bezpieczne, dyrektorzy sportowi wprowadzili nakaz trzymania się idealnej linii jazdy przez czołowych zawodników, chyba że zjechanie z niej jest konieczne - czytamy na stronie f1wm.pl.

Zatwierdzone zmiany mają wyeliminować kontrowersje, jakie miały miejsce w ostatnich latach. Miejmy nadzieje, że okażą się skuteczne.

Sport

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!