Przypomnijmy, iż ów nowinka miała zapobiegać obniżaniu się zawieszenia podczas dohamowań. System miał być uaktywniany automatycznie wraz z naciśnięciem pedału hamulca. Większy prześwit miał pozwalać na większą stabilność pojazdu. Na razie nie wiadomo, co było główną przyczyną zmiany decyzji, jednak można się domyślać, iż rywale mogli dopatrzyć się niezgodności o czym poinformowali ciało zarządzające.
Informacja o zakazie pojawiła się w magazynie The Flying Lap. Główny inżynier operacyjny Williamsa - Mark Gillan - otrzymał notkę od FIA przed wejściem na wizję. Brytyjczyk oznajmił: - „FIA właśnie zbanowała ten konkretny rodzaj systemu. Przyglądaliśmy się temu rozwiązaniu przez pewien czas. Jasnym jest, że ma wpływ na aerodynamikę samochodu. Wszystko, co obniża przód samochodu jest dobre w kwestii aerodynamiki”.
Drugim zespołem w stawce, który pracował nad tym system była Scuderia Ferrari. Na razie nie otrzymali decyzji dotyczącej legalności nowinki. Szef zespołu, Stefano Domenicalii, powiedział: - „Czekamy na ostateczne potwierdzenie czy tego typu urządzenia są dozwolone czy też nie. Jasnym jest jednak, że przyglądamy się wszystkiemu, co może poprawić osiągi. Musimy jednak poczekać i zobaczyć jak zareaguje na to FIA ”.
Decyzja FIA może negatywnie wpłynąć na formę Lotusa. Zespół z pewnością wiązał z tym komponentem wielkie nadzieje i bez wątpienia pokrzyżowało to nieco ich plany. Nowa maszyna zostanie przedstawiona światu 5 lutego drogą internetową
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?