Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Facebook wprowadzi reklamy wideo. Zyska na tym 4 miliony dziennie

Ania Grochowina
Ania Grochowina
Facebook/printscreen
Za kilka tygodni na portalu stworzonym przez Marka Zuckerberga pojawią się pierwsze reklamy wideo. Spoty mają wyświetlać się automatycznie na marginesie działu Aktualności. Na jednej reklamie portal ma zarobić kwotę rzędu miliona dolarów.

Według informacji portalu AdAge, najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie szykuje się do wprowadzenia reklam wideo. Dokładna data debiutu nowej opcji nie jest znana, ale przypuszcza się, że będzie to prawdopodobnie czerwiec lub lipiec. Według nieoficjalnych informacji AdAge, Facebook na spoty reklamowe sprzedał już cztery miejsca.

4 miliony zysku dziennie

Spółka Facebooka kontaktowała się już z agencjami marketingowymi w celu przedstawienia oferty zakupu spotów. Podobno cena wywoławcza to milion dolarów za dzień wyświetlania. Aktualnie portal ma do zaoferowania cztery spoty, łatwo więc obliczyć, że zysk na reklamach sięga 4 milionów dziennie. Marketerów może jednak odstraszać tak wysoka stawka za emitowanie pojedynczej reklamy. Jak na razie informacje te nie zostały potwierdzone przez nikogo z Facebooka.

Automatyczne reklamy będą przeszkadzać użytkownikom?

Dokładne szczegóły dotyczące formatu reklamy nie są znane, jednak już teraz wiadomo niemal na pewno, że będzie to player z 15-sekundowym filmikiem, uruchamiającym się automatycznie zaraz po wejściu przez użytkownika na stronę. Czy oznacza to więc, że korzystanie z portalu stanie się bardziej męczące przez uprzykrzające reklamy? Wszystko wskazuje na to, że tak, bowiem spoty mają mieć spory zakres inwazyjności. Wyświetlane na całej szerokości News Feedu będą wybiegać również na znajdujący się obok kanał aktualności. Portal ma jednak zamiar wprowadzić ograniczenia, co do częstotliwości pokazywanych reklam. Na jednym koncie mają wyświetlać się maksymalnie trzy spoty dziennie. W planach jest także wprowadzenie reklam w wersji mobilnej, jednak jak na razie nie wiadomo, kiedy to nastąpi.

Reklamy wideo mają być skierowane do dwóch grup docelowych: kobiet i mężczyzn, którzy przekroczyli 30 lat oraz osób poniżej tej granicy wiekowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto