Plakat Galowego Koncertu Sylwestrowego w Łodzi Plakat Galowego Koncertu Sylwestrowego w Łodzi

Plakat Galowego Koncertu Sylwestrowego w Łodzi (© mat. organizatora)

W wyjątkowy wieczór, 31 grudnia o godz 19 w sali Filharmonii Łódzkiej, odbędzie się Galowy Koncert Sylwestrowy z największymi przebojami. Widzowie usłyszą m.in. utwory "Wielka sława to żart", "New York, New York" czy "Brunetki, blondynki".

Podczas Galowego Koncertu Sylwestrowego w sali Filharmonii Łódzkiej wystąpią:

Dorota Wójcik - sopran
Andrzej Kostrzewski - baryton
Krzysztof Marciniak - tenor

Koncert poprowadzi Jan Targowski, a orkiestrą pokieruje Kazimierz Wiencek.

Dorota Wójcik

Była laureatką, a także zdobywała wyróżnienia na wielu konkurach wokalnych, takich jak: Europejski Festiwal Operowy im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju, Międzynarodowy Konkurs Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu, Festiwal Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. W łódzkim Teatrze Wielkim stworzyła swoje największe kreacje wokalno-aktorskie.

W swoim doświadczeniu scenicznym śpiewała m.in. partię Micaëli w "Carmen" Bizeta, Małgorzaty w "Fauście" Gounoda, Mimi w "Cyganerii" Pucciniego, Paminy w "Czarodziejskim flecie" Mozarta, Hrabiny w "Weselu Figara" Mozarta, Noriny w "Don Pasquale" Donizettiego, w partii tytułowej w "Traviacie" Verdiego, Antonii w "Opowieściach Hoffmanna" Offenbacha, czy Tatiany w "Eugeniuszu Onieginie" Piotra Czajkowskiego.

Występowała na scenach Austrii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec i Portugalii. Na zaproszenie Teresy Żylis-Gary zaśpiewała wraz z nią podczas koncertu w Monako przed księciem Albertem. W 2005 r. za swoje osiągnięcia artystyczne otrzymała nagrodę marszałka województwa łódzkiego. Od 2007 r. pełni rolę wykładowcy-pedagoga na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi.

Andrzej Kostrzewski

Andrzej Kostrzewski to absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi. Debiutował na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi w partii Wagnera w operze "Mefistofeles" Arrigo Boito. Wśród licznych znakomitych ról, które zostały wysoko ocenione przez krytyków możemy wymienić m.in.: tytułowe partie w "Król Ubu" Pendereckiego, "Eugeniusz Oniegin" Czajkowskiego, Ford w "Falstaffie" Verdiego, Hrabia w "Weselu Figara" Mozarta, Figaro w "Cyruliku sewilskim" Rossiniego, Miecznik w "Strasznym dworze" Moniuszki, pierwszoplanowe role w operach: "Carmen" Bizeta, "Porgy and Bess" Gershwina, główne role w musicalach: Daniło w "Wesołej wdówce" Lehára, Eisenstein w "Zemście nietoperza" Straussa, Pluton w "Orfeuszu w piekle" Offenbach, Nikos w "Zorbie" Kandera, Higgins w "My Fair Lady" Loewe oraz w operetkach: "Wiktoria i jej huzar" Ábraháma, "Księżniczka czardasza" Kálmána, "Ptasznik z Tyrolu" Zellera.

Artysta współpracuje obecnie z wieloma rodzimymi scenami muzycznymi, m.in.: Teatr Muzyczny w Łodzi, Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, Opera i Operetka w Krakowie, Teatr Muzyczny we Wrocławiu, Opera Nova w Bydgoszczy, Opera i Operetka w Szczecinie, Gliwicki Teatr Muzyczny. Ma również na swoim koncie wiele występów zagranicznych - śpiewał na scenach Niemiec, Francji, Szwajcarii, krajów Beneluksu.

Krzysztof Marciniak urodził się w Łodzi. W roku 1988 ukończył Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi. W czasie studiów występował w Teatrze Wielkim w Łodzi m.in. jako Damazy w operze "Straszny dwór" Moniuszki. W 1988 roku związał się z Operą i Operetką w Szczecinie i do 1992 roku był czołowym solistą tego teatru. Wtedy to wrócił do rodzinnego miasta i został pierwszym tenorem Teatru Muzycznego w Łodzi.

Najważniejsze role operetkowe to Edwin w "Księżniczce czardasza" Kálmána, Alfred, Eisenstein w "Zemście nietoperza" Straussa, Camille w "Wesołej wdówce" Lehára oraz inne główne role w operetkach: "Błękitna maska" Raymonda, "Popłoch wśród dziewcząt" Milutina, "Wiktoria i jej huzar" Ábraháma.

Występował na najważniejszych scenach muzycznych Europy - Berlin, Stuttgart, Monachium, Frankfurt, Amsterdam, Bruksela, Zurich, Salzburg.

Kazimierz Wiencek

Kazimierz Wiencek, wybitny polski dyrygent, odznaczony Brązowym Medalem Gloria Artis, posiada w swoim dorobku artystycznym kilkadziesiąt premier operowych i operetkowych.

Ukończył Wydział Instrumentalny na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi oraz dyrygenturę w Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina w Warszawie. W latach 1974-1985 był dyrygentem Teatru Wielkiego w Łodzi, na przełomie lat 70. i 80. brał czynny udział w tworzeniu repertuaru Opery na Zamku w Szczecinie, a w latach 1985-1994 był dyrygentem i kierownikiem muzycznym Opery we Wrocławiu. W 1994 roku artysta reaktywował współpracę z Teatrem Wielkim w Łodzi w roli dyrygenta.

Zrealizował wiele premier operowych, m.in. "Krakowiacy i Górale" Bogusławskiego, "Halka" Moniuszki; "Traviata" Verdiego, "Don Pasquale" Donizettiego, "Wesele Figara" Mozarta, "Carmen" Bizeta, "Cyrulik sewilski" Rossiniego.

Podczas zagranicznych tournée występował w Niemczech, Czechosłowacji i Jugosławii, Belgii i Austrii.

Od 1975 roku, oprócz pracy dyrygenta, pracuje również w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

Jan Targowski

Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Łodzi, w której to dziś pełni rolę wykładowcy. Przez pewien czas współpracował m.in. z Programem III Polskiego Radia prowadząc audycję "Młodzi kompozytorzy, nowa muzyka", a także z Programem I Polskiego Radia w roli prowadzącego "Muzycznej Jedynki". Jest pomysłodawcą i autorem wielu programów z dziedziny muzyki poważnej i jazzowej. Od trzydziestu pięciu lat pracuje jako dziennikarz muzyczny Radia Łódź. W 2001 roku został laureatem nagrody Grand Prix Jazz Melomani.


Program Galowego Koncertu Sylwestrowego
W programie Galowego Koncertu Sylwestrowego znajdą się m.in.

utwory orkiestrowe Johanna Straussa np.uwertura do "Zemsty nietoperza", polki, walce, utwory wokalne -m.in.:

"Gwiazdy" - z musicalu "Nędznicy"
"Śnić sen" - z musicalu "Człowiek z la Manchy"
"Gdybym był bogaczem" - musica "Skrzypek na dachu"
"Granada" - A.Lara
"Valencia" - J.Padilla
"Graj cyganie" - z operetki "Hrabina Marica"
Aria Adriany /Ecco respiro'a pena/ z opery "Adriana Lecouvrer" Francesco Cilea

Aria Lauretty /O mio babbino caro/ - z opery "Gianni Schicchi" Giacomo Pucciniego
"Don't cry for me Argentina" - z musicalu "Evita" Andrew Lloyd Webbera
Aria Kunegundy - musical "Candyd" Leonarda Bernsteina
"Dreamed a dream" - "Misserable" Claude'a Michela Schönberga
"Somewhere, Tonight" - z musicalu "West side story" Leonarda Bernsteina
"New York, New York"
"Cheek to cheek"
"Przetańczyć całą noc" - musica "My Fair Lady" Fredericka Loewe
"What a wonderful World"
"Amigos Para Siempre" Andrew Lloyd Webbera
"All J ask off you" -
musica "Upiór w Operze"
"Time to say goodbye" Francesco Satoriego
aria " E lucevan le stelle" - z opery "Tosca" Giaccomo Pucciniego
"Twoim jest serce me" - z operetki "Kraina Uśmiechu" Franza Lehara
"Wielka sława to żart" - z operetki " Baron cygański" Johanna Straussa
"Brunetki, blondynki"
"Lat 20 miał mój dziad" - z operetki "Ptasznik z Tyrolu" Karla Zellera
"Jeszcze raz" - "Ptasznik z Tyrolu"
"O sole mio"
"Jeśli mam być szczery" - z operetki "Księżniczka czardasza" Emmericha Kálmána
"Jakże mam ci wytłumaczyć" - "Księżniczka czardasza"
"Co się dzieje oszaleje" - "Księżniczka czardasza"
"Pieśń Boniego" - "Księżniczka czardasza"
"Tłumy fraków" - "Księżniczka czardasza"
"Libiamo" - z opery "Traviata" Giuseppe Verdiego

Podczas przerwy, trwającego ok. 2,5 godziny koncertu, każdemu z gości podana zostanie lampka szampana.
Ceny biletów wynoszą 180 zł i 150 zł.

Zarejestruj się i napisz artykuł
Znajdź nas na Google+

Kultura

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!