Na pierwszej stronie weekendowego ogólnopolskiego wydania "Gazety Wyborczej" pojawiły się zdjęcia dwóch kandydatów na fotel prezydenta. Natomiast - co nie znalazło na razie potwierdzenia - wczoraj na swojej stronie internetowej "Gazeta" opublikowała wyniki wstępnych sondaży wyborczych przed godziną 20.

Faktycznie, na okładce weekendowego wydania "Gazety", na głównej stronie, pojawiły się zdjęcia dwóch kandydatów do fotela prezydenckiego - Jarosława Kaczyńskiego i Bronisława Komorowskiego (zdjęcie). Znalazły się one obok reklamy wieczoru wyborczego w portalu internetowym należącym do tego tytułu.

Ten konkretny przypadek został przeanalizowany przez dziennikarzy Radia Opole, którzy zapytali sekretarza Okręgowej Komisji Wyborczej, Rafała Tkacza czy "GW" złamała ciszę wyborczą (posłuchaj). Warto również zaznaczyć, że w wydaniu internetowym te zdjęcia się nie ukazały.

Na portalu gazeta.pl informacja o sondażowych wynikach wyborów prezydenckich pojawiła się o godzinie 19.45, czyli 15 minut przed zakończeniem ciszy wyborczej (zdjęcie). Jednak na dołączonym screenie, opublikowanym w serwisie wykop.pl, widać czas zrobienia zdjęcia - 20.09, co budzi wątpliwości, co do prawdziwości informacji. Poza tym w żadnym innym źródle nie dało się potwierdzić tych rewelacji.

Za naruszenie ciszy wyborczej grozi kara finansowa, w wysokości do 5 tys. zł za czynną agitację.

Źródła:
pardon.pl
wykop.pl

Wydarzenia

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!