W ramach ogólnopolskiego projektu "Joga w parku" w niedzielę 5 sierpnia 2012 roku odbyło się trzecie i ostatnie w tym sezonie spotkanie z jogą, zorganizowane na terenie przylegającym do Aquaparku w Pile.

Sesję jogi poprowadziła Marlena Magiera, a muzyczną relaksację przygotowali i poprowadzili Ewa Stasiukiewicz-Niemczewska i Mirek Turczynowicz. Kolejny raz uczestnicy spotkań docenili inicjatywę i przybyli licznie na porośniętą bujną koniczyną boisko. Piękna pogoda, profesjonalizm prowadzących oraz dźwięki egzotycznej muzyki sprzyjały aktywnemu wypoczynkowi w niedzielne przedpołudnie.

Jak dowiadujemy się od Ani Majewskiej - współorganizatorki spotkań - "Ideą projektu Joga w parku jest promocja zdrowego, aktywnego i naturalnego stylu życia. Akcja rozpoczęła się w 2007 roku. W tym roku również Piła znalazła się w gronie miast, w których można było ćwiczyć jogę na świeżym powietrzu. Koordynacją projektu zajmuje się Fundacja BIOSFERIS, a spotkania zostały zorganizowane dzięki zaproszonym do projektu partnerom".

Dzięki sponsorom wszyscy chętni mogli za darmo wziąć udział w profesjonalnie prowadzonych sesjach jogi, poznać różne jej style, zrelaksować się przy dźwiękach muzyki i uczestniczyć w ciekawych warsztatach.

Warto w tym miejscu zacytować tekst pochodzący ze strony projektu, by spróbować odpowiedzieć na pytanie, czym właściwie jest joga: "Joga to system ćwiczeń, który prowadzi do zdrowia, dobrej kondycji, wewnętrznego spokoju i harmonii. Joga wyrównuje wszystkie niedociągnięcia w naszym organizmie, związane ze stylem życia, jaki prowadzimy, i pozwala nam na osiągnięcie i utrzymanie dobrej formy. Dla niektórych to po prostu dobry system ćwiczeń fizycznych, dla innych - sposób na życie, filozofia dotycząca zdrowego trybu życia. Każdy z nas może znaleźć tutaj coś dla siebie".

W czasie spotkania instruktorka pokazywała asany. Zapytaliśmy Anię Majewską o znaczenie tego terminu. "Asany to gimnastyczne pozycje jogi, wzmacniające, rozciągające i oczyszczające ciało na poziomie fizjologicznym. Asany zwiększają siłę i wydajność mięśni, ścięgien, systemu krążenia, systemu nerwowego, mają również korzystny wpływ na umysł i psychikę; wymagają skupienia na oddechu, co wpływa korzystnie na pracę serca, a to pomaga w dotlenieniu komórek ciała i przyspiesza procesy metaboliczne".
Na pytanie, co zyskujemy dzięki tym ćwiczeniom, Ania Majewska odpowiada: "Właściwa praktyka prowadzi do wewnętrznej równowagi ciało sztywne i napięte rozciąga się i rozluźnia, ciało zbyt rozluźnione - wzmacnia się. Osoby nerwowe uspokajają się, osoby depresyjne joga energetyzuje i pobudza. Na spotkaniach z jogą najczęściej praktykowana jest joga metodą Iyengara. B.K.S. Iyengar (Bellur Krishnamachar Sundararaja Iyengar) to jeden z największych współczesnych autorytetów w sztuce jogi. Metoda opracowana przez niego zwraca szczególną uwagę na precyzję asan i bezpieczeństwo ich wykonywania. Ważne jest ustawienie mięśni, kości i stawów, a także znajdowanie związków pomiędzy ustawieniem poszczególnych części ciała względem siebie. Odpowiednie ustawienie stawów i kości prowadzi do polepszenia równowagi przy mniejszym napięciu mięśni. Daje to stabilność asany przy minimalnym wysiłku. Właściwie wykonane ustawienia ciała poprawiają krążenie i przywracają zrównoważony przepływ energii przez całe ciało, a to prowadzi do zdrowia i dobrego samopoczucia. B.K.S. Iyengar skończył 90 lat i do tej pory nie stracił energii podczas praktykowania czy nauczania".

Teraz przyjdzie wszystkim poszukującym równowagi ciała i ducha w projekcie Joga w parku, poczekać na przyszłoroczną edycję wakacyjnych zajęć.

Współautorstwo tekstu: Ania Majewska

Znajdź nas na Google+

Styl życia

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!