Konferencja PiS. Eksperci: Eksplozja tłumaczy katastrofę smoleńską

Na UKSW w Warszawie odbyła się konferencja naukowa zorganizowana przez PiS, o przyczynach katastrofy smoleńskiej. Część uczestników, w oparciu o analizę lotu, skłania się do tezy o eksplozji na pokładzie.

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, gościł naukowców i ekspertów wtorkowej konferencji naukowej, zorganizowanej przez PiS, na temat przyczyny katastrofy smoleńskiej. W trakcie pierwszej konferencji, przedstawiono referaty i analizy dotyczące kwestii upadku i rozbicia się samolotu Tu-154M pod Smoleńskiem. Wśród autorytetów akademickich znalazł się też prof. Wiesław Binienda, kierownik Wydziału Inżynierii Cywilnej na amerykańskim uniwersytecie w Akron, w Ohio i dr Grzegorz Szuladziński z Australii.

Powtarzającą się, choć nie powszechną opinią ekspertów na konferencji, była eksplozja na pokładzie prezydenckiego samolotu, jako jedyne logiczne wytłumaczenie katastrofy smoleńskiej. Nie doszło – jak mówiono - do uderzenia maszyny w smoleńską brzozę, a otwarcie ścian kadłuba na zewnątrz świadczy o wybuchu w jego wnętrzu – dowodzili eksperci.

W konferencji brały udział rodziny ofiar katastrofy prezydenckiego samolotu, m.in. Małgorzata Wassermann - córka zmarłego posła PiS, Zbigniewa Wassermanna i Ewa Błasik - wdowa po gen. Andrzeju Błasiku, a także politycy PiS, w tym prezes Jarosław Kaczyński i szef zespołu badającego katastrofę, poseł Antoni Macierewicz – informuje

interia.pl

.

Profesor Jan Obrębski z Politechniki Warszawskiej, przedstawił w swoim referacie dokładny opis zniszczenia fragmentu samolotu Tu-154M. Jak zaznaczył - "element najprawdopodobniej został wyrwany z przedniej części samolotu w wyniku eksplozji". Wielokrotnie zwracał uwagę na wyrwane nity maszyny i "poszarpany nieregularny kształt". Konkludował, iż można podejrzewać, że na pokładzie "miała miejsce punktowa eksplozja".

Natomiast ekspert z zakresu inżynierii, dr Grzegorz Szuladziński z Australii, specjalista w zakresie skutków wybuchów i działania materiałów wybuchowych, podkreślał i ocenił, że wybuch w kadłubie samolotu jest "jedynym logicznym wytłumaczeniem katastrofy". Według niego, świadczy o tym m.in. liczba odłamków, ich rozmieszczenie oraz fakt "rozszczepienia kadłuba".

Szczegółowiej, choć równie ogólnie, mówił prof. Wiesław Binienda z USA, który starał się dowodzić, że – jak podkreślał - brak zniszczeń na krawędzi przedniej skrzydła, miejsce jego urwania, zniszczenia wewnętrzne skrzydła, wyrwane nity oraz położenie brzozy w kierunku prostopadłym do lotu samolotu, wszystko to wskazuje, że "nie doszło do uderzenia maszyny w brzozę", ale że wewnętrzna "eksplozja może być przyczyną wyrwania skrzydła".



Zdaniem Wiesława Biniendy (Polaka urodzonego w Kole), otwarcie ścian kadłuba Tu-154M na zewnątrz, świadczy o wybuchu w jego wnętrzu. Gdyby nie było wybuchu, wówczas tylna część kadłuba i prawe skrzydło, powinny być w całości. Także, gdyby nie było we wnętrzu maszyny wybuchu, większość pasażerów w tylnej i środkowej części samolotu, powinna przeżyć - przekonywał Wiesław Binienda.

Amerykański konstruktor dr Wacław Berczyński z Filadelfii, z Działu Wojskowo-Kosmicznego Boeinga, wyraził pogląd, iż zniszczenia jakie nastąpiły w kadłubie, fakt odrzucenia pod dużym ciśnieniem tylnej części samolotu oraz to, że skrzydło zostało zniszczone – to wszystko było wynikiem "ogromnego ciśnienia wewnątrz skrzydła".

Antoni Macierewicz zapowiedział zebranym, że złoży wnioski o to, żeby w projekcie budżetu państwa na 2013 rok, ujęte zostały specjalne środki na niezależne badania naukowe związane z katastrofą smoleńską. Jak zauważył - mamy dziesiątki referatów i zainicjowanych prac naukowych. Nie ma powodu, żeby naukowcy nie mieli otrzymać finansowania ze strony państwa. Zaakcentował, że wie o tym, iż wielu z nich zwracało się do instytucji państwowych, z prośbami o finansowanie. Wnioski były odrzucane. Poseł Macierewicz ma nadzieję, że to się zmieni - podkreślił z naciskiem poseł PiS.

Początek konferencji smoleńskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, transmitowanej w Internecie, miał miejsce w poniedziałek za zamkniętymi drzwiami. Wtedy też naukowcy zaczęli wygłaszać swoje referaty, z których część następnie przedstawiono we wtorek. Konferencja była poświęcona mechanizmowi zniszczenia i analizie lotu prezydenckiej maszyny oraz okolicznościom katastrofy, jakiej uległ samolot Tu-154M, 10 kwietnia 2010 roku pod Smoleńskiem.
Zarejestruj się i napisz artykuł
Znajdź nas na Google+

Stanisław Cybruch

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3