Wiadomość o możliwości wydania zgody na loty nad Syberią, o co PLL LOT występował od dawna, dotarła do Warszawy w czwartek 8 kwietnia, czyli jeszcze przed tragedią w Smoleńsku. Natomiast w poniedziałek 12 kwietnia, LOT otrzymał zgodę na loty do Kaliningradu, o które także zabiegał wcześniej bezskutecznie.
Data otrzymania powyższych zezwoleń wyraźnie sugeruje, że nie może to być błyskawiczny efekt rozmów Tuska i Putina 7 kwietnia w Katyniu. W tak ekspresowym tempie z dnia na dzień nie załatwia się tak poważnych spraw.
Otwarcie korytarza syberyjskiego pozwoli też prawdopodobnie na wznowienie lotów do Japonii czy Chin. Przed laty loty te wykonywały w PLL LOT samoloty Tu-154. Biuro LOT-u istnieje w Tokio od 1974 roku. Podczas październikowych rozmów 2009 roku w Tokio, PLL LOT wynegocjowało 10 operacji tygodniowo do Japonii bez ograniczania pojemności samolotów. Na lotnisko Tokio Narita LOT będzie mógł latać 3 razy w tygodniu. Musi też latać do Osaki lub Nagoi tworząc np. jeden wspólny rejs na trasie Warszawa – Tokio Narita – Osaka Kansai lub Warszawa – Tokio Narita – Nagoja Centrair.
Źródło:
Dziennika Gazeta Prawna 27.04.2010
Żurawie PLL LOT 16/650 październik 2009
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?