Zadziwiające, niezbyt prawdopodobne wizerunki zwierząt to niejako manifest, mocne nawiązanie do kreacyjnej roli sztuki.

Wystawa Cyryla Polaczka „Odmiany pośrednie” swoim tytułem nawiązuje do teorii Karola Darwina o powstaniu gatunków. Naukowiec udowadnia w niej m.in. że musiały istnieć niezliczone odmiany pośrednie, łączące jak najściślej wszystkie gatunki danej grupy, niejako ogniwa pośrednie.
W tym też duchu podąża w swej pracy twórczej Cyryl Polaczek, który zabiera widza w fantastyczna podróż po rewirach biologicznych zagadnień, ale z malarską subtelnością.

W ciemnych, stylizowanych na naskalne rysunki płótnach artysta pokazuje swoje wizje malarskie inspirowane ewolucyjnymi teoriami. Zadziwiające, niezbyt prawdopodobne wizerunki zwierząt i roślin to niejako manifest, mocne nawiązanie do kreacyjnej roli sztuki.
Tego, czego nie wyjaśnią teorie czy naukowcy można zawsze „zastąpić” sztuką jej nadnaturalna zdolnością do tworzenia świata alternatywnego lub takiego, który jest właśnie „brakującym ogniwem”. Jak mówi autor wystawy: „Cytat z Darwina odnosi się do pojęcia form przejściowych, tzw. brakującego ogniwa, tych stworów, ryb, którym wyrosły kończyny i wypełzły na brzeg, ale ja czytam też ten cytat jakby dotyczył historii sztuki, albo i mojego malarstwa”




Wystawa potrwa do 30 czerwca.
Informacja na ZDERZAK

Kultura

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!