W sobotę oficjalnie otwarto przebudowany obiekt dworca Łódź Widzew. Jednak to nie koniec zmian, bo wkrótce pojawią się nowe perony, a szpetną kładkę zastąpi przejście podziemne.

Dworzec kolejowy Łódź Widzew, po gruntownej przebudowie i modernizacji, otworzył ponownie swoje drzwi przed pasażerami. Prace remontowe trwały od grudnia 2009 roku. W ich trakcie przebudowany został główny budynek dworca wraz z całą infrastrukturą wokół.

- To jest pierwszy rok, kiedy na polskich dworcach widać zmiany. To miasto (Łódź - przyp. autora) i ten region z perspektywy czasu niebywale się zmieniają. widać, że dobra współpraca samorządu z PKP przyczynia się do rozwoju kolei. Łódź czeka kompleksowa rewolucja kolejowa - mówił wiceprezes PKP S.A. Jacek Prześluga.

W podobnym tonie wypowiadały się infrastrukturalne władze centralne. - Jeżeli samorząd dobrze współpracuje z PKP S.A. efekty mogą być takie jak Państwo widzicie tutaj w Łodzi - chwalił minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.

Inwestycja kosztowała łącznie 5,9 mln złotych. W starej części dworca znajduje się teraz kawiarnia i salonik prasowy (ruszą w przeciągu miesiąca - przyp. autora), mały hol, poczekalnia i toalety. W nowej, dobudowanej części jest 5 kas biletowych - 3 spółki Intercity oraz 2 kasy Przewozów Regionalnych, informacja PKP oraz informacja turystyczna. W najbliższych dniach rozpoczną działanie skrytki bagażowe i bankomat.

Pasażerowie mają do dyspozycji bezprzewodowy internet, czyste i przestronne toalety, dwa automaty. Dodatkowo w budynku znajduje się drugi posterunek straży miejskiej na Widzewie. - Dzięki współpracy z PKP pozyskaliśmy lokal na nasz posterunek. Skorzystają na tym pasażerowie, ale i mieszkańcy - mówił serwisowi Wiadomości24.pl Dariusz Grzybowski, komendant Straży Miejskiej w Łodzi.

PKP S.A. odpowiadała za przebudowę budynków, aranżację wnętrz i bezpośredniego otoczenia dworca. Miasto wybudowało drogi dojazdowe - zmodernizowano ulicę Służbową i Maszynową, pętlę autobusową na cztery stanowiska, postój dla taksówek oraz parkingi na 300 aut.

Dworca Łódź Widzew przebudowy ciąg dalszy


Przebudowa widzewskiego dworca i jego otoczenia związana jest z przyszłorocznym zamknięciem stacji Łódź Fabryczna. To on przez najbliższe kilka lat przejmie ruch pasażerski z zamkniętego dworca w centrum Łodzi. Co jeszcze zmieni się na dworcu Łódź Widzew?

W przyszłym roku ruszy przebudowa peronów dworca. Kilka metrów dalej, od obecnych powstaną dwie nowe platformy pasażerskie. Potem wykonawca zajmie się przebudową obecnie używanego peronu, na którym znajduje się też sam budynek dworca.

Zniknie też szpetna kładka nad torami. Zastąpiona zostanie przez przejście podziemne, w pełni przystosowanie do poruszania się osób niepełnosprawnych. Będzie ono wyglądało praktycznie tak samo jak to, z którego korzystają pasażerowie z Koluszek.

Komunikacyjnie lepiej będzie


Zarządu Dróg i Transportu zmienia organizację komunikacji autobusowej w rejonie dworca Łódź Widzew. Od najbliższego poniedziałku swoją pętle będą miały tutaj autobusy 69, 69A, 69B, 75 oraz 77. Natomiast linie 85, 85A i N1 będą przejeżdżać w bezpośrednim sąsiedztwie dworca.

Dodatkowo w marcu przyszłego roku, prawdopodobnie przejeżdżać lub kończyć swoją trasę będzie na nowej pętli autobus 96 lub 98. Wszystko zależy od tego, czy drogowcom uda się wybudować dodatkowy skręt dla tramwajów, do pętli przy Lodowej. Wtedy kończyłaby tam trasę linia 8 lub 9.

ZOBACZ ZDJĘCIA nowego dworca:


Portfel

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!