Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mundial: Adidas-Nike 1:0. Marketingowy pojedynek

Emil Samson
Emil Samson
Herbert Hainer - Adidas CEO
Herbert Hainer - Adidas CEO adidas-group.com
Podczas, gdy większość świata ekscytowała się słowami "Hiszpania wygrała", na ustach kilku ludzi na świecie, pojawiła się zupełnie inna nazwa. Chodzi mi o prezesów dwóch firm oraz pewnych ludzi z urzędów skarbowych.

Dlaczego Minister skarbu USA nie był zadowolony z wyniku, a Niemiecki był? Odpowiedź jest prosta. Hiszpania grała dla Adidasa, a Holendrzy dla Nike.

Tak jak w wyścigach samochodowych kierowcy wygrywają razem z autem i oponami na jakich jeżdżą, tak w piłce nożnej wygrywają dzięki sprzętowi jaki posiadają. W świecie producentów odzieży sportowej, takie zwycięstwa jak Mistrzostwa Świata przynoszą pieniądze.

Gdy Ty oglądasz walkę Hiszpania-Holandia, elita finansowa widzi to jako walkę Nike-Adidas. Ten pojedynek zakończył się zwycięstwem dla niemieckiej firmy, co zapewne przyniesie finansowe korzyści zarówno dla "adasia", jak i niemieckiego rządu w formie podatku dochodowego. Jest to także wygrana, która wesprze finanse UE.

Gdy w 1996 roku, siedemdziesięciu Atletów sponsorowanych przez Adidas, wygrało złoto na olimpiadzie, sprzedaż produktów z trzema paskami poszła w górę o 50%.

Mundial to kolejne zwycięstwo koncernu, które z pewnością zasmuciło ich największego rywala.

Jak bardzo spadną akcje Nike, a o ile pójdą w górę Adidasa - nie wiem. Ale w końcu ja się znam na marketingu, nie na giełdzie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trener Wojciech Łobodziński mówi o sytuacji kadrowej Arki Gdynia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto