Dlaczego Minister skarbu USA nie był zadowolony z wyniku, a Niemiecki był? Odpowiedź jest prosta. Hiszpania grała dla Adidasa, a Holendrzy dla Nike.
Tak jak w wyścigach samochodowych kierowcy wygrywają razem z autem i oponami na jakich jeżdżą, tak w piłce nożnej wygrywają dzięki sprzętowi jaki posiadają. W świecie producentów odzieży sportowej, takie zwycięstwa jak Mistrzostwa Świata przynoszą pieniądze.
Gdy Ty oglądasz walkę Hiszpania-Holandia, elita finansowa widzi to jako walkę Nike-Adidas. Ten pojedynek zakończył się zwycięstwem dla niemieckiej firmy, co zapewne przyniesie finansowe korzyści zarówno dla "adasia", jak i niemieckiego rządu w formie podatku dochodowego. Jest to także wygrana, która wesprze finanse UE.
Gdy w 1996 roku, siedemdziesięciu Atletów sponsorowanych przez Adidas, wygrało złoto na olimpiadzie, sprzedaż produktów z trzema paskami poszła w górę o 50%.
Mundial to kolejne zwycięstwo koncernu, które z pewnością zasmuciło ich największego rywala.
Jak bardzo spadną akcje Nike, a o ile pójdą w górę Adidasa - nie wiem. Ale w końcu ja się znam na marketingu, nie na giełdzie.
Trener Wojciech Łobodziński mówi o sytuacji kadrowej Arki Gdynia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?