Naukowcy odkryli kolejną planetę podobną do Ziemi

Tadeusz Kowalski
Ilustracja- tak może wyglądać "Super-Ziemia"
Ilustracja- tak może wyglądać "Super-Ziemia" materiały prasowe University of California Santa Cruz
Astronomowie z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Santa Cruz odkryli kolejną, najlepszą ich zdaniem kandydatkę na drugą Ziemię. I to w odległości zaledwie 22 lat świetlnych. Naukowcy ochrzcili ją "Super-Ziemią". Według amerykańskich badaczy może ona oferować warunki sprzyjające rozwojowi życia.

Planeta GJ 667 Cc znajduje się w systemie potrójnego układu gwiazd, które zawierają bardzo mało ciężkich pierwiastków, są za to bogate w żelazo i węgiel. Centralną gwiazdą układu jest czerwony karzeł klasy M, pozostałe dwie gwiazdy to pomarańczowe karły klasy K.

"Super-Ziemię", bo tak nazwano już nowoodkrytą planetę, znaleźli Steven Vogt i Eugenio Rivera z University of California Santa Cruz prowadzonych przez Guillema Anglada-Escude i Paula Butlera z Carnegie Institution for Science. Planetę odkryto analizując zaburzenia ruchu gwiazdy na skutek wzajemnego oddziaływaniem grawitacyjnego obu obiektów. Dane analizowano następnie w European Southern Observatory, Keck Observatory i przy pomocy teleskopu Magellan II, informuje rmf24.pl.

Astronomowie nie kryli zaskoczenia swoim odkryciem, gdyż nie spodziewali się znaleźć planety tak podobnej do Ziemi, w warunkach naszej galaktyki i tak blisko. Według nich odkrycie to oznacza, że takich planet mogą być jeszcze miliony.
Planeta GJ 667 Cc jest 4,5 raza większa od Ziemi i obiega swoją gwiazdę w ciągu 28 dni. Otrzymuje dawkę promieniowania odpowiadającą 90 proc. energii docierającej na Ziemię ze Słońca. Ma więc potencjalnie bardzo dobre warunki do istnienia wody w stanie ciekłym. A co ważne jest blisko, tylko 22 lata świetlne od Ziemi. Serwis interia.pldonosi, że zdaniem odkrywców jest to najlepsza kandydatka do miana drugiej Ziemi oraz planeta, na której mogłoby rozwinąć się życie.

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice