Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa jakość na łódzkich szynach

Redakcja
Tramwaj bydgoskiej PESY w barwach łódzkiego przewoźnika prezentuje się bardzo okazale. Już niedługo będzie wozić pasażerów na linii 11.
Tramwaj bydgoskiej PESY w barwach łódzkiego przewoźnika prezentuje się bardzo okazale. Już niedługo będzie wozić pasażerów na linii 11. Mateusz Trzuskowski
Wielu łodzian nie wierzyło, że kiedyś się pojawi... W poniedziałek wszystkie wątpliwości zostały rozwiane. O czym mowa? Dokładnie w południe, w zajezdni przy ulicy Tramwajowej zaprezentowano skład 122N, który już w połowie roku wyruszy na trasę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.

W towarzystwie werbli, sztucznych ogni, kamer i mikrofonów łódzkich dziennikarzy, nowoczesny wagon 122N (takie same składy kursują już po Warszawie, natomiast krótsze po Bydgoszczy - przyp. red.) wyjechał wczoraj przed najstarszą łódzką zajezdnię przy ulicy Tramwajowej.

Nowa jakość na łódzkich szynach

Sądząc po stopniu zaawansowania technicznego 122N, można powiedzieć, że pojawiła się nowa jakość na łódzkich szynach. Tramwaj wyposażony jest w komputer pokładowy, kamery, klimatyzację dla motorniczego i pasażerów oraz akumulatory, które w razie zerwania sieci lub braku napięcia, pozwolą przejechać kilkadziesiąt metrów, unikając w ten sposób blokowania skrzyżowania. Mimo elektronicznego systemu hamowania tramwaj posiada tzw. piaskownice, czyli urządzenia, które podczas nagłego hamowania wysypują na szyny piasek.

Wagon bydgoskiej Pesy to jeden z dwóch najdłuższych tramwajów w Łodzi. Podobnej długości tramwaj, z tym, że produkcji niemieckiej, posiada spółka Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, obsługująca linię 46 - najdłuższą linię podmiejską w Europie.

Tylko pół roku cierpliwości

Aby móc podróżować tymi najnowocześniejszymi tramwajami po mieście, trzeba jeszcze poczekać kilka miesięcy. Do końca marca producent zobowiązał się dostarczyć wszystkie pojazdy do zajezdni na Telefonicznej. Następnie przejdą one specjalistyczne testy w ruchu miejskim.

- 30 czerwca 2008 roku - to data uruchomienia trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Pesy będą jeździły na na linii 11, więc koniec pierwszego półrocza należy uznać za datę dopuszczenia ich do ruchu tramwajowego dla pasażerów - powiedziała gazecie Wiadomości24.pl Maja Porczyńska z biura prasowego MPK Łódź. Pesa jest też dłuższa, szersza, mieści o 10 proc. więcej pasażerów, posiada klimatyzację, a wszystkie wagony maja zamontowany monitoring - dodaje.

Dwadzieścia zmodernizowanych wagonów w 2008 roku

- Od 2003 roku całkowicie zmodernizowaliśmy 84 wagony 805Na. W tym roku zmodernizujemy kolejnych 20. Spółka remontuje także wagony innych zleceniodawców, czym zdobywa środki m.in. na wymianę taboru i poprawę komfortu podróżowania. Dzięki tej konsekwentnej polityce MPK-Łódź może poszczycić się najmłodszym taborem w Polsce, co potwierdzają dane Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. Ten trend będziemy utrzymywać - mówi prezes MPK Łódź Krzysztof Wąsowicz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto