W towarzystwie werbli, sztucznych ogni, kamer i mikrofonów łódzkich dziennikarzy, nowoczesny wagon 122N (takie same składy kursują już po Warszawie, natomiast krótsze po Bydgoszczy - przyp. red.) wyjechał wczoraj przed najstarszą łódzką zajezdnię przy ulicy Tramwajowej.
Nowa jakość na łódzkich szynach
Sądząc po stopniu zaawansowania technicznego 122N, można powiedzieć, że pojawiła się nowa jakość na łódzkich szynach. Tramwaj wyposażony jest w komputer pokładowy, kamery, klimatyzację dla motorniczego i pasażerów oraz akumulatory, które w razie zerwania sieci lub braku napięcia, pozwolą przejechać kilkadziesiąt metrów, unikając w ten sposób blokowania skrzyżowania. Mimo elektronicznego systemu hamowania tramwaj posiada tzw. piaskownice, czyli urządzenia, które podczas nagłego hamowania wysypują na szyny piasek.
Wagon bydgoskiej Pesy to jeden z dwóch najdłuższych tramwajów w Łodzi. Podobnej długości tramwaj, z tym, że produkcji niemieckiej, posiada spółka Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, obsługująca linię 46 - najdłuższą linię podmiejską w Europie.
Tylko pół roku cierpliwości
Aby móc podróżować tymi najnowocześniejszymi tramwajami po mieście, trzeba jeszcze poczekać kilka miesięcy. Do końca marca producent zobowiązał się dostarczyć wszystkie pojazdy do zajezdni na Telefonicznej. Następnie przejdą one specjalistyczne testy w ruchu miejskim.
- 30 czerwca 2008 roku - to data uruchomienia trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Pesy będą jeździły na na linii 11, więc koniec pierwszego półrocza należy uznać za datę dopuszczenia ich do ruchu tramwajowego dla pasażerów - powiedziała gazecie Wiadomości24.pl Maja Porczyńska z biura prasowego MPK Łódź. Pesa jest też dłuższa, szersza, mieści o 10 proc. więcej pasażerów, posiada klimatyzację, a wszystkie wagony maja zamontowany monitoring - dodaje.
Dwadzieścia zmodernizowanych wagonów w 2008 roku
- Od 2003 roku całkowicie zmodernizowaliśmy 84 wagony 805Na. W tym roku zmodernizujemy kolejnych 20. Spółka remontuje także wagony innych zleceniodawców, czym zdobywa środki m.in. na wymianę taboru i poprawę komfortu podróżowania. Dzięki tej konsekwentnej polityce MPK-Łódź może poszczycić się najmłodszym taborem w Polsce, co potwierdzają dane Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. Ten trend będziemy utrzymywać - mówi prezes MPK Łódź Krzysztof Wąsowicz.
Przeczytaj także:
MPK Łódź znów odmładza swój tabor
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?