Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oburzający precedens na Allegro. 250 rozczarowanych klientów

Rafał Dębicki
Rafał Dębicki
Rafał Dębicki
Allegrowicz "marketdvd" dopuścił się skandalicznego procederu nabicia w przysłowiową butelkę ponad 250 kontrahentów transakcji handlowych. Konto nieuczciwego sprzedawcy zostało zablokowane.

Bezradni klienci, pozbawieni jakiegokolwiek kontaktu z nierzetelnym sprzedawcą do dzisiaj wciąż wystawiają negatywne komentarze. Przykre jest to, że znaczna część z rozczarowanych Allegrowiczów, nie decyduje się zgłaszać swoich strat do administratora Allegro, na policję czy do prokuratury.

Swoją rezygnację ze ścigania sprawcy skandalicznego procederu, poszkodowani motywują niskimi kwotami finansowego uszczerbku, poniesionego przy zakupie jednej muzycznej płyty CD czy koncertu na wydawnictwie DVD.
Nabici w butelkę klienci (niektórzy od ponad pół roku i dłużej) zostali bez zamówionego i opłaconego z góry towaru. Nie doczekali się również zwrotu poniesionych kosztów zakupu i wysyłki. Ewidentny brak odpowiedzi na kierowaną korespondencję, zmusza rozgoryczonych klientów, do podjęcia kroków w celu usankcjonowania procederu. Nierzetelny Allegrowicz spełnia przesłanki art. 415 kodeksu cywilnego, mówiącego o zobowiązaniach naprawienia wyrządzonej szkody, lecz działanie ciągłe sprawcy czynów i różnorodność wysokości finansowych strat, może zmienić ocenę kwalifikacji prawnej.
Wielu z poszkodowanych w wystawianych allegrowiczowi " marketdvd " negatywnych komentarzach, ujawnia wykonane przelewy na kwoty wyższe niż zakup tylko jednej płyty CD czy DVD lub innego towaru z oferowanej branży towarowej.
Poza falą negatywnych not komentarzowego rozgoryczenia, klienci uchylają publicznie, wysokość poniesionych kosztów niezakończonych transakcji zakupu, podając kwoty 100, 300 złotych utraconych sum.

Spora część z drobniejszych detalistów, rezygnuje z dalszej walki o odzyskanie kwot rzędu parudziesięciu złotych dochodząc do wniosku, że o sumę wysokości 50 zł nie będą się uganiali po komendach i wydziałach policji. Czy jest to wybór słuszny, decyzja należy do kontrahentów feralnych transakcji z allegrowiczem "marketdvd" www.allegro.pl/show_user.php?uid=20300954

Przy tej okazji warto przypomnieć, że istnieje możliwość odzyskania pieniędzy w ramach Programu Ochrony Kupujących Allegro. Regulamin programu pod paragrafem nr. 6 określa jak postępować w celu uzyskania finansowej rekompensaty:

§6 Rozpatrzenie zgłoszenia o przyznanie rekompensaty -

6.1 Grupa Allegro podejmuje decyzję o przyjęciu zgłoszenia w terminie 30 dni roboczych od otrzymania poprawnie wypełnionego formularza. Kupujący jest informowany o podjętej decyzji drogą poczty elektronicznej.

6.2 W przypadku gdy Grupa Allegro zaakceptuje zgłoszenie, Kupujący jest zobowiązany, nie później niż w terminie 90 dni, do wydrukowania formularza, do którego link zostanie przesłany drogą poczty elektronicznej, oraz podpisania zamieszczonego w nim oświadczenia zgodności podanych informacji ze stanem faktycznym. Formularz wraz z wymaganymi załącznikami, m.in.:

a) oryginałem bądź notarialnie potwierdzoną kopią dowodu wpłaty kwoty za przedmiot na konto Sprzedającego. Dowód wpłaty kwoty za przedmiot na konto Sprzedającego nie jest wymagany w przypadku, w którym Kupujący dokonał wpłaty za przedmiot za pomocą opcji "PayU".

b) kserokopią stron dowodu osobistego z numerem i serią, numerem PESEL oraz adresem zameldowania (w przypadku Konta Junior, kserokopią każdej ze stron legitymacji szkolnej obejmującą następujące dane: numer i seria dokumentu, imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz datę ważności),

c) kserokopią postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa, należy wysłać listem poleconym na adres korespondencyjny Grupy Allegro (Grupa Allegro Sp. z o.o., ul. Marcelińska 90, 60-324 Poznań) z dopiskiem Program Ochrony Kupujących.

6.3 W terminie 21 dni od dnia otrzymania e-maila od Grupy Allegro z prośbą o potwierdzenie rachunku bankowego, na który powinna zostać przelana przez Grupę Allegro kwota rekompensaty, Kupujący winien rachunek ten potwierdzić w sposób wskazany przez Grupę Allegro, pod rygorem uznania, że Kupujący zrezygnował z ubiegania się o rekompensatę.

6.4 Kupujący oświadcza, że przenosi na Grupę Allegro, z chwilą dokonania przez Grupę Allegro rekompensaty, o którą wnosił Kupujący, wszelkie przysługujące mu wierzytelności względem Sprzedającego z tytułu niewywiązania się przez Sprzedającego ze zobowiązań wynikających z umowy zawartej w ramach Transakcji, stanowiącej przedmiot zgłoszenia.

6.5 Jeśli w trakcie rozpatrywania formularza sytuacja zostanie wyjaśniona na korzyść Kupującego, poprzez otrzymanie przez niego Towaru lub zwrotu pieniędzy, rekompensata nie zostanie przyznana.

6.6 W razie gdy Kupujący otrzymał świadczenie nienależne bądź Sprzedający naprawił powstałą szkodę, Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni, zwrotu otrzymanej od Grupy Allegro rekompensaty.

Przedstawiłem fragment z regulaminu Programu Ochrony Kupujących Grupy Allegro Sp. z o.o. określający warunki pomocy poszkodowanym w podobnych jak ta kuriozalna sytuacjach. Nie można tolerować bezkarności nieuczciwego sprzedawcy którzy mimo złożonej deklaracji, nie poczuwa się do dobrowolnego zwrotu pieniędzy w niektórych przypadkach prawie od roku czasu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto