Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP Bracka. Nowa stacja PKP powstanie w miejscu palmy? Aktywiści chcą zmian

Przemysław Ziemichód
Przemysław Ziemichód
PKP Bracka. Nowa stacja PKP powstanie w miejscu palmy? Aktywiści chcą zmian
PKP Bracka. Nowa stacja PKP powstanie w miejscu palmy? Aktywiści chcą zmian Szymon Starnawski
PKP Bracka, stacja kolejowa na rondzie De Gaulle’a miałaby powstać po to, by usprawnić ruch w Warszawie. Aktywiści Miasto Jest Nasze chcą, by przejęła ona część podróżnych w centrum miasta. Jak argumentują, to ostatni dzwonek na to, by wybudować stację. Właśnie rusza bowiem remont linii średnicowej. Dalsza część tekstu poniżej.

PKP Bracka - Po co Warszawie kolejna stacja?

Niemal obok postulowanej stacji Warszawa Bracka znajdują się już Warszawa Centralna, Warszawa Śródmieście, a nieco dalej w kierunki Pragi Warszawa Powiśle. Jednak, jak podaje Radio RDC, z wyliczeń ZTM wynika, że ze stacji położonej w pół drogi między Centrum a Powiślem mogłoby korzystać tylu pasażerów, co ze stacji Śródmieście. Wybudowanie nowej stacji byłoby w normalnych warunkach karkołomnym przedsięwzięciem, ale PKP właśnie przymierza się do remontu linii średnicowej. Zdaniem stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, które popiera budowę nowej stacji, to ostatnia szansa na tak gruntowne zmiany. Dlaczego?

PKP Bracka powstanie przy okazji remontu linii średnicowej?

Linia średnicowa powstała ponad sto lat temu i połączyła Warszawę Zachodnią ze Wschodnią. Choć wiek temu była ona niezwykle nowoczesna, to dziś wymaga pilnego remontu, a zdaniem aktywistów z Miasto jest Nasze, także lepszego dostosowania do potrzeb mieszkańców. Miałoby się tak stać, między innymi, dzięki zbudowaniu kolejnego przystanku pod palmą na Rondzie de Gaulle’a. - Jej budowa jest dość dużym wyzwaniem technicznym. Najlepszą lokalizacją dla stacji Warszawa Bracka/de Gaulle’a jest odcinek al. Jerozolimskich między ulicami Bracką i Nowy Świat. Można także rozważyć budowę stacji na wschód o ul. Nowy Świat, przed dawnym Domem Partii. Jest tam więcej miejsca, a dostępność stacji byłaby porównywalna z wariantem między Bracką a Nowym Światem - argumentuje Miasto Jest Nasze, które powołuje się na analizy Zarządu Transportu Publicznego wykonane w 2007 roku. Wynika z nich, że ze stacji korzystałoby tylu pasażerów, ilu korzysta z Warszawy Śródmieście.

Jednak budowa stacji to nie tylko spore wyzwanie finansowe, ale także logistyczne. Jak wskazuje stowarzyszenie, oprócz budowy nowej stacji należałoby przenieść już istniejącą stację Warszawa Powiśle. W ten sposób udałoby się zachować równy dystans między poszczególnymi przystankami. Szacowany koszt całej operacji to około 300 mln złotych.

POLECAMY TEŻ:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto