(© Oficjalne logo wyborów 2011. Fot.: prezydent.pl)

Niecodzienny sondaż przeprowadziła firma Macroscope OMD. Pracownicy zapytali użytkowników internetu, jak według nich sprawdziliby się w roli gwiazd spotów reklamowych najbardziej znani politycy.

W sondażu zestawiono jedenaście nazwisk i osiem kategorii produktów i usług. Po stronie produktów i usług wystąpiło piwo, czekoladki, banki, sieć sklepów dyskontowych, akcje społeczne, fundusze UE, środki czystości, wycieczki.

Ocenie ankietowanych poddano jak przekonywujące byłyby dla nich takie pary. Otrzymano zaskakujący wynik w sondażu, który mówi, że kategorią produktów, do której najczęściej przypisywano polityków, jest piwo. Do tego produktu najczęściej przypisywano Janusza Palikota - uzyskał 22,1 procent głosów. Następne miejsca zajmują Ryszard Kalisz z 13,8 proc., oraz Janusz Korwin-Mikke z 11 proc.

Wniosek z otrzymanych sondaży nasuwa się samoistnie. Gdyby powyżsi politycy występowali w reklamie tego niskoprocentowego trunku, to mieliby największą szansę na odniesienie medialnego sukcesu. Jeżeli bowiem aż jeden na czterech, pięciu respondentów typowało te pary, to można wnioskować, że ci politycy skutecznie mogliby zachęcić do zakupu tego trunku.

Janusz Palikot mógłby również z dużym powodzeniem wystąpić w reklamie produktów i usług. Tutaj wynik jest bardzo wysoki - aż 7 z 8 badanych kategorii, co daje średnią wskazań 9,0 proc. Mniej wiarygodny okazuje się w przypadku funduszy UE. Wynik, jaki uzyskał, to 6,2 procent wskazań ankietowanych. Stanowi to nieco mniej, niż statystyczna średnia, wynosząca 6,9 proc. z wyników, jakie otrzymano, badając w tej kategorii wszystkich jedenastu polityków.

Czytaj więcej -->

Domniemywa się, że na uzyskany wynik wpływ mógł mieć fakt, że to dziennikarze trwają przy zainteresowaniu społeczeństwa życiem dyplomatów poza Sejmem. Trzeba założyć więc, że prowadzona działalność gospodarcza Palikota nie stanowi dla respondentów większej tajemnicy. Znają jego doświadczenie w branży alkoholowej - stąd można wyciągnąć wniosek, że ankietowani obdarzyli go swoim zaufaniem w reklamie polecania produktów z tej właśnie kategorii.

Spektakularnym wynikiem popisał się również Ryszard Kalisz, którego respondenci najchętniej widzą w reklamie piwa lub słodyczy. Na taki zakup skusiłby się co siódmy Polak. Średnia wskazań to 8 procent. Kalisz uzyskał wynik powyżej średniej w 3 na 8 kategorii. Taki sukces mediowy ankietowani wiążą z dużym poczuciem humoru tego polityka, którym chętnie obdziela wszystkich na wizji. To wprowadza dobry nastrój i z tym kojarzy się on respondentom.

Całkowicie natomiast niemedialni dla ankietowanych pozostają Zbigniew Ziobro i Antoni Macierewicz. Wspomniane osoby nie przekonałyby ich do zakupu żadnych z podanych produktów i usług w żadnej z wymienionych kategorii.
Dużym sukcesem natomiast mógłby zaowocować spot reklamowy, gdyby
sieci sklepów dyskontowych promować miał prezes PiS, Jarosław Kaczyński.

Uzyskane 15,4 procent to efekt jego wypowiedzi na temat rosnących cen żywności w jednej z dużych sieci dyskontowej. Można więc mniemać, że komentowane ze szczegółami wystąpienie Pana Kaczyńskiego niezwykle silnie zapadło w pamięci internautów i stąd tego typu nominacja. Niestety, na inne kategorie nie przekłada się to w ogóle, w pozostałych kategoriach produktowych nie miałby żadnych szans w spotach reklamowych.

Źródło: portalspozywczy.pl

Inni polecają na Facebooku:
T-Mobile Ekstraklasa. Wisła Kraków - Ruch Chorzów 3:2
VII edycja Warszawskiego Festiwalu Gitarowego w listopadzie 2011 roku
Lotto. Szóstka nie padła. We wtorek rekordowa kumulacja 50 milionów
Śląsk: Bronisława Wątroby „

Wydarzenia

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!