W okresie przedświątecznym często korzystamy z różnych promocji. Okazuje się jednak, że połowa konsumentów nie wie, iż może taki towar reklamować na takich samych zasadach, jak rzeczy kupione w normalnej cenie. Sklepy oczywiście tą niewiedzę bezwzględnie wykorzystują.
Na przeciwnym biegunie są ci, którzy sądzą, że sprzedawca musi taki produkt przyjąć. Otóż nie musi. Można go zwrócić wyłącznie wówczas, kiedy sklep nas o takiej możliwości poinformował podczas transakcji. Wiedzę o tym według OBOP-u wykazała tylko jedna trzecia ankietowanych.
Najczęściej właśnie mylimy reklamację towaru, który okazał się niepełnowartościowy, ze zwrotem produktu w pełni wartościowego. Ewelina Sękiewicz z Kancelarii Prawnej FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz, w rozmowie z dziennikiem.pl informuje: "Jeżeli towar konsumpcyjny jest zgodny z umową i w pełni sprawny, sprzedawca nie ma prawnego obowiązku przyjęcia zwrotu takiego towaru. Przyjęcie lub odmowa przyjęcia niewadliwego towaru zależeć będzie wyłącznie od polityki wewnętrznej danego przedsiębiorcy".
Niektóre sklepy oferują możliwość zwrotu zakupionego towaru, często w określonym tylko okresie. W szale przedświątecznych zakupów, warto więc pamiętać o tym, by wziąć paragon za zakupiony produkt i dowiedzieć się czy będzie można go zwrócić oraz w jakim czasie.
Do Wiadomości24 możesz dodać własny tekst, wideo lub zdjęcia. Tylko tu przeczyta Cię milion.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?