Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

UPC bez konkurencji?

Tadeusz Paluch
Tadeusz Paluch
Materiały prasowe
Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Po wchłonięciu sieci Aster, UPC oblizuje się na Multimedia. Hasło pewnych linii lotniczych, iż „większy może więcej”, nie tylko nabiera realnego znaczenia; może też budzić obawy o brak konkurencyjności.

We wrześniu ubiegłego roku Liberty Global, właściciel operatora UPC Polska, sfinalizowało umowę dotyczącą zakupu (wraz z długami) sieci Aster. Tym samym ilość abonentów UPC sięgnęła 1,5 mln. Wiosną tego roku Multimedia Polska wykupiły Stream Communications - operatora telekomunikacyjno-telewizyjnego działającego głównie na południu Polski. Wówczas to ilość abonentów Multimediów wyniosła ponad 820 tys.

O apetycie na Multimedia mówił Rick Westerman, członek zarządu Liberty Global na łamach "Dziennika Gazety Prawnej". Gdyby doszło do przejęcia Multimedia Polska za (szacowane) 700 mln. euro, UPC Polska posiadałaby ponad 2,3 mln. abonentów. Na polskim rynku, póki co, pozostaje jeszcze jeden liczący się gracz. To polska spółka - Vectra.

UPC (United Pan-Europe Communications) to koncern z siedzibą w Holandii, dostarczający telewizję, internet i usługi telekomunikacyjne drogą kablową. W Polsce działa od 1999 r. Usługa telewizji cyfrowej weszła do oferty operatora w 2008 r. Sieć szczyci się też najszybszym, kablowym internetem na rynku. Czy jest coś, co poskromi niedostyt operatora?

Znajdź nas na Google+

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto