W ostatnich dniach pojawiło się wiele konkursów związanych z okresem przedświątecznym. Nie dajmy się oszukać!

W związku ze zbliżającymi się świętami miło nam poinformować, że postanowiliśmy ogłosić konkurs. Z tej okazji wylosujemy jak co roku 12 osób, które będą mogły napełnić swój koszyk dowolnymi rzeczami w naszym sklepie o łącznej wartości 1200 zł - brzmi wpis zachęcający do konkursu.

Zgodnie z wymogami "organizatora" należy polubić na Facebooku stronę "Biedronka - Prezent Świąteczny". Następnie udostępnić post na swojej tablicy i dodać komentarz o treści "Biedronka".

Postąpiłem zgodnie z instrukcjami. Niespełna dwie godziny później została opublikowana lista sześciu laureatów. Na wspomnianej liście odnalazłem link do swojego profilu na Facebooku.

Po kliknięciu w link, pod którym miał się znajdować się rzekomy formularz do odbioru nagrody, zostałem przekierowany do innej strony. Okazało się, że warunkiem odbioru nagrody jest wysłanie dwóch smsów premium. Koszt jednego smsa wynosi 25 zł netto (30,75 zł brutto). Regulamin
W związku z tym, zwróciłem się do Jeronimo Martins Polska S.A. z prośbą o komentarz w tej sprawie. Poprosiłem również o pilną odpowiedź, aby zapobiec kolejnemu naciąganiu ludzi.
Oto odpowiedź firmy:

Szanowny Panie Redaktorze,
dziękujemy za przekazany do nas sygnał.
Zaznaczamy, że sieć Biedronka nie jest organizatorem wspomnianego konkursu na portalu Facebook, nie posiadamy też na tym portalu oficjalnego profilu marki Biedronka.

Niezależnie od powyższego, przekazaliśmy od Pana informacje naszym prawnikom, którzy przyjrzą się sprawie i zbadają możliwość zgłoszenia naruszenia, w ramach dostępnych możliwości prawnych.

Przypominamy, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, informacje o realizowanych przez sieć Biedronka działaniach, w tym aktualnie prowadzonych konkursach, można zweryfikować na naszej stronie internetowej www.biedronka.pl lub poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta (email: bok@biedronka.eu) oraz tel. 800 080 010 lub 22 205 33 00.

Pozdrawiamy,
Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.

Przez kilka godzin po ogłoszeniu listy "laureatów" nieustannie otrzymywałem powiadomienia na Facebooku o wynikach konkursu. Otrzymałem również zaproszenie do znajomych od "Wyniki Konkursu Biedronka".

Po mojej interwencji, po godzinie konkurs zniknął, a wraz z nim lista "laureatów". Z mojej tablicy zniknął również post o konkursie, który udostępniłem. W nazwie profilu "organizatora" pojawiła się subtelna zmiana - usunięto myślnik.

Kolejne oszustwo to strona "Świąteczny Prezent - Lidl". Treść wpisu zachęcającego do udziału w konkursie jest taka sama jak w przypadku Biedronki. Jedyną różnicą jest to, że w komentarzu pod postem należy napisać "Lidl".

Zwróciłem się do firmy Lidl Polska z prośbą o komentarz. - Nie jesteśmy organizatorem tego konkursu. Zgłosiliśmy profil do usunięcia. Cały czas monitorujemy sytuację, by klienci naszej sieci nie zostali wprowadzani w błąd. Dziękujemy za sygnał z Pana strony - powiedziała Sonia Karman z biura pasowego Lidl Polska.

Jedno jest pewne, należy być czujnym i ostrożnym, szczególnie w okresie przedświątecznym. Nie dajmy się złapać na napis, że coś dają tu gratis!

Cywilizacja

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!