(© masti/NU Licencji Wolnej Dokumentacji, w wersji 1.2)

PKP, właściciel terenu przy ulicy Towarowej, złożył do sądu wniosek o eksmisję Muzeum Kolejnictwa. Urząd Marszałkowski i Ministerstwo Infrastruktury szukają wyjścia z niekomfortowej sytuacji.

W dokumencie z 1995 r. widnieje zapis, że PKP jest wieczystym użytkownikiem 6 hektarów terenu wraz z zabudowaniami przy ul. Towarowej. Urząd Marszałkowski złożył wniosek o uchylenie tej decyzji, jednak 14 lipca br. minister infrastruktury podtrzymał decyzję sprzed 16 lat.Taki zapis oznacza, że PKP z Muzeum Kolejnictwa może zrobić co chce.

Po wniesieniu pozwu przez PKP, którego celem jest wyeksmitowanie muzeum ożyły dyskusje dotyczące obrony budynku muzealnego przy ulicy Towarowej. Dyrektor muzeum, Ferdynand Ruszczyc twierdzi, że nie ma jeszcze zagrożenia dla jego placówki, ponieważ cały czas trwają rozmowy w tej sprawie. Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego zapowiedział, że skorzysta ze wszystkich prawnych możliwości, by pomóc placówce. Jeżeli będzie to konieczne, poda sprawę do sądu administracyjnego. PKP nie będzie komentować sprawy do momentu zakończenia negocjacji.

TVN Warszawa dotarło do pierwszych ustaleń, z których wynika, że ministerstwo chce pogodzić wszystkie strony sporu. Muzeum miałoby podpisać umowę najmu z PKP i w tym czasie obie jednostki mogłyby się skoncentrować na szukaniu nowej lokalizacji. Padła też propozycja przywrócenia ruchu pociągów na dworcu Warszawa Główna, który obsługiwałby ruch na linii radomskiej. Takie rozwiązanie, z dworcem, muzeum i mieszkaniami dla pracowników, pozwoliłoby na przetrwanie muzeum w obecnym miejscu przynajmniej przez najbliższe kilka lat.

Zespół Doradców Gospodarczych "TOR" twierdzi jednak, że w Warszawie nie jest potrzebny kolejny dworzec ponieważ linia średnicowa dobrze sobie radzi z przepływem pociągów. Adrian Furgalski przedstawiciel zespołu "TOR" uważa, że pomysł z powstaniem domów i biur jest dobry, natomiast placówka muzeum powinna być przeniesiona w inne dogodne miejsce, by zachować jej potencjał.

Jedną z propozycji lokalizacji muzeum, jaką przedstawiło PKP, jest teren przy ul. Grodzieńskiej oraz działka w Sochaczewie. Pojawiła się też sugestia wykorzystania nieużywanych hal Huty ArcelorMitta. Żadna z tych propozycji nie spotkała się z aprobatą dyrekcji muzeum, która koncentruje się na obronie starego obiektu.

Wiadomości24 to serwis tworzony przez ludzi takich ja Ty. Wiesz więcej? Zarejestruj się i napisz swój materiał, dodaj zdjęcia, link, lub po prostu skomentuj. Tylko tu masz szansę, że przeczyta Cię milion!



Portfel

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!