Prace nad nowym modelem Warszawy przebiegają przede wszystkim na deskach kreślarskich i w garażach pasjonatów, lecz są już bardzo zaawansowane. Jak donosi serwis motoryzacyjny. Michał i Paweł Koziołkowie, projektanci z Wrocławia, zaangażowali się w projekt następcy FSO Warszawa. Twórcy zapowiadają, że za kilka miesięcy pojawi się prototyp pojazdu. Premiera pokazu nowej Warszawy planowana jest na ma-czerwiec 2014 roku na zamku w Kliczkowie.
Model nowego samochodu ma łączyć retrodesigne z nowoczesnością pojazdów na miarę XXI wieku. Pod maską wozu zamontowany zostanie 5-litrowy silnik V10 o mocy 600 KM pochodzący z bawarskiego modelu. W porównaniu do BMW M5 rozstaw osi będzie większy o 8 cm.
Konstruktorzy nie ukrywają, że projekt jest bardzo kosztowny. Budowa pierwszego egzemplarza może pochłonąć około pół miliona złotych. Nie będzie to więc produkcja masowa, a jedynie dla wąskiej elitarnej grupy nabywców. Oblicza się, że rocznie przybywać będą trzy sztuki, a maksymalnie ma ich powstać zaledwie dziesięć. Auto będzie więc unikatem na polskich drogach.
W projekt zaangażowały się polskie firmy, które wspierają przedsięwzięcie finansowo i marketingowo. Dzięki współpracy wielu przedsiębiorstw, takich jak ekipa New Warsaw, firma About-S, E-prototypy.pl, 3rStudio, Novol, Lexani, Galeria Indigo, Tenzi, Intermedio, Petrobaza, We`re 4 detailing, Urban, Mindfield projekt, Invent, Aerograf Piotr Parczewski, Madpixel.pl, przemysł motoryzacyjny w Polsce ma szansę stworzyć ekskluzywny model.
Zobacz projekt nowego modelu FSO Warszawa: Warszawa powraca
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?