Logo Logo

Logo (© Fot. Henryk Czechowski)

Za kilka dni kolejny raz rusza międzynarodowy wyścig kolarski po polskich szosach. Organizatorem oraz głównym menadżerem jest sam Czesław Lang. Wybitny polski kolarz, a w poprzednim okresie król wyścigów kolarskich.

Czym jest Lang Team? Początek historii Tour de Pologne to 1993 rok. Różni się od PRL-owskich Wyścigów Pokoju, tamte były realizowane przez amatorów. Obecny Tour de Pologne to impreza kolarska z udziałem zawodowców tej dyscypliny sportu. Coraz częściej biorą w niej udział gwiazdy międzynarodowego kolarstwa. Impreza jest zaliczana do europejskiego i światowego formatu oraz wydarzeń sportowych.

Bohaterem, od początku tej imprezy, jest srebrny medalista olimpijski z 1980 roku, prekursor polskiego kolarstwa zawodowego Czesław Lang. Dzięki jego środkom finansowych, upadająca imprez jest obecnie na światowym poziomie. To właśnie ten człowiek wznowił kilka lat temu
imprezę będącą wyzwaniem dla idei zdrowej rywalizacji.

Co roku Tour de Pologne jest transmitowane w dziewięciu językach do 40 krajów na świecie. Na trasie co roku kolarzom kibicuje kilka milionów osób. Przeciętnie kilka tysięcy dziennikarzy opisuje to wydarzenie. Prawie sto tysięcy internatów śledzi przebieg wydarzeń na trasie w telewizji interaktywnej.

W tym roku kolarze wystartują 31 lipca z Pruszkowa do Warszawy. Następne etapy to: Częstochowa - Dąbrowa Górnicza, Będzin - Katowice, Oświęcim - Cieszyn, Zakopane - Zakopane, Team Bukowina – Bukowina Tatrzańska. Ostatni etap odbędzie się 6 sierpnia w Krakowie z metą na Błoniach przy al. Focha.

Zawsze jest organizowane wiele imprez towarzyszących. Tradycyjnie będzie Mini Tour de Pologne dla młodych adeptów kolarstwa oraz dla amatorów. Oczywiście bez sprawdzonych przyjaciół i sponsorów tej imprezy by nie było.

Trochę z historii. W okresie PRL, co roku odbywał Międzynarodowy Wyścig Pokoju. Zazwyczaj kolarze jeździli na trasach: Warszawa - Praga - Berlin, Praga - Berlin - Warszawa, Berlin - Warszawa - Praga.

Co prawda głównym celem tej kolarskiej imprezy było propagowanie idei socjalizmu mimo, że większość uczestników - kolarzy nic z polityką i ustrojem nie miało wspólnego. Ale z punktu widzenia propagandowego oraz obrazowego, spełniało swoje zadanie. Mieszkańcy nie tylko tych trzech państw na czas Wyścigu stawali się fanami imprezy.

Tour de Pologne to nie tylko impreza sportowa, ale fantastyczna promocja Polski w świecie, jak też regionów przez, które będą przebiegać poszczególne etapy. Do rzadkości należy, aby nie były na takich imprezach tłumów widzów, a co dopiero reklamy walorów turystycznych miejsc przez, które będą przebiegać poszczególne etapy.

Telewizja, fotoreporterzy, internauci utrwalą wyścig na milionach zdjęć i filmach. To fantastyczne, że w tym samym czasie, kiedy kolarze będą jechać, internauci, telewidzowie, obok podziwiania ich zmagań, zobaczą walory pięknego polskiego krajobrazu.

Sport

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!