(© Tomasz Osuch, screenshot, DigitalJournal.com)

W jednym z kanadyjskich serwisów informacyjnych, zajmujących się także dziennikarstwem obywatelskim, pojawił się ostatnio artykuł zawierający kłamliwe określenie "polski obóz koncentracyjny". Po naszej interwencji obóz znikł, pozostał jednak niesmak.

To już kolejny raz w ciągu ostatnich kilku miesięcy, kiedy zajmujemy się na łamach serwisu Wiadomości24 sprawą "polskich obozów", które co jakiś czas pojawiają się w zagranicznych mediach.

Czytaj też: Walijscy rugbyści zwiedzili... "polski obóz koncentracyjny"

Tym razem o "polskim obozie koncentracyjnym" w Oświęcimiu mieli okazję przeczytać użytkownicy kanadyjskiego serwisu DigitalJournal.com. Pierwszy na karygony błąd zareagował pan Lech Bajan z Arlington w amerykańskim stanie Virginia.

Musicie używać poprawnych sformuowań w waszym artykule - napisał Pan Bajan w komentarzu pod artykułem - Nie "polski obóz koncentracyjny", ale niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny w okupowanej Polsce.

Ścigajmy takie błędy! Dołącz do nas na FB

Niestety pomimo zwrócenia autorom uwagi przez Pana Bajana już w pierwszym dniu publikacji, kłamliwa treść artykułu przez blisko tydzień nie została zmieniona. Dopiero po naszej interwencji w redakcji serwisu DigitalJournal.com, "polski obóz koncentracyjny" został zamieniony wczoraj na obóz nazistowski.

Wydarzenia

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!