Bankowość dopasowana do twoich potrzeb. Jak zarządzać finansami z dowolnego miejsca na świecie?

Materiał promocyjny Alior Banku
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie cyfrowymi kanałami bankowości, a także większe potrzeby i oczekiwania klientów, Alior Bank stale rozwija swoją aplikację mobilną Alior Mobile, działając w duchu Wyższej Kultury Mobilności.

Od przekroczenia progu miliona użytkowników aplikacji, bank skupia się na dalszym rozwoju tej platformy. Kluczowymi celami są hiperpersonalizacja i omnikanałowość, które mają umożliwić jeszcze lepsze dopasowanie produktów i doświadczeń bankowych do indywidualnych potrzeb klientów.

Aplikacja pozwala nie tylko na bieżące śledzenie salda konta oraz historii zrealizowanych transakcji. Posiada też szereg usług dodatkowych, takich jak możliwość kupna biletów komunikacji miejskiej czy automatyczna płatność za autostrady.

Wszystkie rachunki w jednym miejscu

Usługa Moje Rachunki została wprowadzona przez Alior Bank w październiku 2022 roku i jest dostępna zarówno w aplikacji mobilnej Alior Mobile, jak i w bankowości internetowej Alior Online.

Użytkownik wybiera z listy ponad 1300 dostępnych usługodawców tych, z których usług korzysta. Mogą to być np. dostawcy prądu, gazu, Internetu. Kiedy klient połączy się z e-bokami wybranych operatorów, system automatycznie kontroluje faktury od danego dostawcy. Dokumenty można opłacać pojedynczo lub zbiorczo w zaledwie kilka sekund.

Klient w usłudze Moje Rachunki ma łatwy wgląd do informacji o fakturach i statusie płatności każdej z nich. Może mieć spokojną głowę, bowiem rozwiązanie monitoruje rachunki, które czekają na uregulowanie oraz przypomina o pojawieniu się nowego dokumentu, czy zbliżającym się terminie zapłaty.

Dostęp do listy zobowiązań jest nielimitowany, a użytkownik na bieżąco może sprawdzać status należności. Na liście przyszłych faktur znajdą się te, które zostały już wystawione, ale termin ich opłacenia jest dłuższy niż 30 dni. W historii usługi można zobaczyć także wszystkie opłacone rachunki, nawet jeśli należność uregulowano inną metodą płatności np. kartą płatniczą czy offline, na poczcie lub w sieci sklepów spożywczych. Jest to usprawnienie w stosunku do standardowej historii salda bankowego, w której widnieją jedynie płatności dokonane za pośrednictwem banku.

Poza podstawowymi korzyściami, takimi jak oszczędność czasu, wygoda i kontrola nad dokonywaniem płatności, to także działanie prośrodowiskowe, poprzez ograniczenie emisji papierowych dokumentów.

Miesięczna opłata za korzystanie z usługi wynosi 3,50 zł.

Kup teraz, zapłać później

Alior Pay to usługa dostępna w aplikacji mobilnej Alior Mobile, która umożliwia odraczanie transakcji wykonanych na koncie osobistym Alior Banku w ramach dostępnego limitu kredytowego. Jednym z najważniejszych czynników, który wyróżnia Alior Pay, jest to, że usługa wychodzi poza standardowy obszar dotychczas zarezerwowany dla płatności odroczonych – czyli poza płatności za zakupy w sklepach internetowych (e-commerce). Klient może odraczać wszystkie typy transakcji: płatność kartą w terminalu płatniczym (POS), BLIK, płatności w sklepach internetowych i stacjonarnych (e-commerce i retail), wypłaty gotówki z bankomatów, a także przelewy z konta, np. płatność za prąd czy abonament.

O Alior Pay wnioskuje się raz – przy pierwszym odroczeniu transakcji. Dzięki temu kolejne transakcje klient może odraczać szybko i wygodnie, a każda kolejna spłata odnawia limit. Po dokonaniu transakcji użytkownik otrzymuje możliwość jej odroczenia, a jeśli nie skorzysta z tego rozwiązania od razu, może to zrobić później do 30 dni od zaksięgowanej transakcji. Maksymalna wysokość limitu Alior Pay wynosi 3000 zł.

W ramach dostępnego limitu można odraczać dowolną liczbę transakcji. To klient decyduje jaką opcję spłaty wybierze. Ma dwie możliwości: zwrot całej odroczonej kwoty albo automatyczne rozłożenie spłaty na 11 odpłatnych rat (RRSO dla limitu kredytowego Alior Pay wynosi 25,05 proc.). Tak skonstruowany model odraczania płatności, Alior Bank zaproponował jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce.

Zlecaj płatności w Internecie

Alior Mobile umożliwia klientom dodawanie wielu przelewów do jednego koszyka płatności i autoryzację ich za pomocą jednego kliknięcia. W koszyku klient może łatwo edytować, usuwać lub dodawać nowe przelewy. Suma środków potrzebnych do zrealizowania transakcji jest stale widoczna dla użytkownika.

Klienci mogą płacić nieaktywną kartą debetową lub kredytową od razu po zamówieniu, zanim fizycznie zostanie do nich dostarczona. Produkt należy jedynie dodać do wirtualnego portfela w aplikacji Alior Mobile, np. Google Pay lub Apple Pay. Dodatkowo, klienci mogą nadawać PIN do karty podczas składania wniosku o konto lub kartę debetową w Alior Mobile i Alior Online, a ich aktywację wykonuje się standardowo dopiero po jej otrzymaniu.

Jakie usługi oferuje Alior Mobile?

Jedną z usług dodanych oferowanych przez Alior Bank jest możliwość szybkiego i wygodnego zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz dokonywanie opłat za parkowanie z wykorzystaniem platformy Mobilet. Z kolei we współpracy z Autopay, zapewniając jeszcze większą wygodę, bank umożliwia płatność za korzystanie z autostrad A4 na trasie Katowice – Kraków oraz A1, Toruń- Gdańsk.
Alior Mobile posiada także funkcję informowania klientów o zbliżającym się terminie ważności dokumentu tożsamości po zalogowaniu. Widoczna notyfikacja zawiera także bezpośredni link do formularza aktualizacji danych dowodu osobistego. Dzięki temu klient ma możliwość samodzielnego zaktualizowania informacji dotyczących swojego dokumentu, co pozwala na zachowanie aktualności danych bez konieczności kontaktowania się z obsługą banku.

Na czym polega personalizacja aplikacji?

Użytkownicy aplikacji mają możliwość dopasowania jej do swoich potrzeb. Samodzielnie decydują o kolejności skrótów na ekranie swojego telefonu, a liczba ikonek dostosowywana jest do wielkości wyświetlacza. Mogą wybierać między klasycznym a ciemnym motywem (tzw. dark mode). Można także ustawić tryb automatyczny, który dopasuje kolory do ustawień telefonu.

W 2023 roku aplikacja zyskała odświeżony ekran startowy. Teraz użytkownicy mogą łatwo dostosować m.in. skróty do najczęściej używanych funkcji, co sprawia, że najważniejsze opcje są zawsze pod ręką. Kolejne wdrożone zmiany to możliwość dostosowania widoku ekranu głównego oraz szybszy dostęp do ulubionych odbiorców transakcji. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwiej zarządzać swoimi finansami i szybciej wykonywać potrzebne operacje. Wszystkie funkcje personalizacji są łatwo dostępne w menu.

Udoskonalenie działania aplikacji jest na bieżąco wspierane dynamiczną komunikacją, obejmującą m.in. edukację związaną z bezpiecznym korzystaniem z kanałów zdalnych.

Alior Mobile jest wielokrotnie nagradzaną na rynku aplikacją mobilną. Kapituły konkursowe doceniają przede wszystkim szeroki wachlarz rozwiązań i innowacyjne usługi, w tym Alior Pay i Moje Rachunki, a także wdrożenie szeregu nowych inicjatyw i ulepszeń do już istniejących rozwiązań. Zgodnie ze strategią rozwoju, Alior Bank chce dalej ulepszać swoją aplikację mobilną. Wszystko po to, by ułatwiać klientom codzienne bankowanie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Bankowość dopasowana do twoich potrzeb. Jak zarządzać finansami z dowolnego miejsca na świecie? - Portal i.pl

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto