4F a Polska Reprezentacja Paraolimpijska – wersja prawdziwa

tino71
tino71
Zaktualizowano 
Alexander Kachkaev, CC2.0
Kilka dni temu portal wyborcza.pl opublikował felieton Pawła Smoleńskiego „Kosmiczny cennik dla paraolimpijczyków”.

W felietonie dziennikarz na podstawie własnej interpretacji radiowego wywiadu ocenił postępowanie firmy ubierającej naszą kadrę olimpijską jako skandaliczne. Potępił 4F, która ubrała zawodników igrzysk dla pieniędzy i rozgłosu medialnego, a zlekceważyła paraolimpijczyków, gdyż paraolimpiada nie jest medialna.

W internecie zawrzało. Na forach i portalach społecznościowych rozgorzała burzliwa dyskusja, wzywająca do bojkotu marki 4F. Ten wątpliwej jakości rozgłos bez wątpienia przyczyni się do nadszarpnięcia dobrego wizerunku polskiej firmy, która nie jest nic winna w tej sprawie, a dla polskiego sportu od kliku lat czyni wiele dobrego. Ale po kolei.

Przede wszystkim należy laikom, panu Pawłowi Smoleńskiemu także, wyjaśnić, że Polski Komitet Olimpijski, a Polski Komitet Paraolimpijski, to dwie zupełnie różne organizacje. Firma OTCF z Wieliczki, właściciel marki 4F, polski sport, nie tylko olimpijski, wspiera od dawna. W 2010 roku była sponsorem kolekcji olimpijskiej dla naszej kadry na igrzyska w Vancouver. W tym samym roku w strojach 4F startowała na paraolimpiadzie nasza kadra paraolimpijska. Przed Londynem sytuacja wyglądała inaczej. OTCF rozpoczął projektowanie kolekcji dla polskiej kadry dwa lata przed olimpiadą. Rozpoczął też rozmowy z
Polskim Komitetem Paraolimpijskim. W tym przypadku jednak na dostarczenie kolekcji odzieży musi być ogłoszony przez PKPar przetarg nieograniczony na zakup odzieży, za którą płaci Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Taki przetarg został ogłoszony dopiero 27 kwietnia 2012 roku z terminem złożenia ofert na 14 maja 2012 roku. Firma OTCF w takim przypadku, mając na uwadze dbałość o solidność wykonania kolekcji dla kadry, do przetargu w ogóle nie przystąpiła. W związku z przeciągającym się ogłoszeniem daty przetargu na stroje przez PKPar, firma OTCF już pod koniec 2011 roku poinformowała Komitet Paraolimpijski, że w zaistniałej sytuacji nie będzie w stanie stawać do przetargu na wykonanie kolekcji.

W rozmowie z Ingą Wawrzyniak, rzecznik 4F, dowiedziałem się, że firma jednakowo poważnie traktuje reprezentację olimpijską i paraolimpijską i w związku z późnym terminem ogłoszenia przetargu nie mogła ryzykować projektowania kolekcji dla paraolimpijczyków, w trosce o jakość wykonania. Pani rzecznik dodała, że wykonanie odzieży dla takiej reprezentacji jest szczególnie czasochłonne, gdyż z oczywistych względów każdy komplet wymaga indywidualnego dopasowania do każdego zawodnika ze względu na różny stopień niepełnosprawności.

Skomentowała również użycie w felietonie wyrażenia „kosmiczny cennik”, które to sformułowanie wydaje się nieadekwatne do rzeczywistości, gdy weźmiemy pod uwagę choćby zwykły cennik ich wyrobów i innych firm produkujących podobny asortyment.

Rzecznik Inga Wawrzyniak dodała, że w środę 22 sierpnia odbędzie się konferencja prasowa, na której firma ma oficjalnie podziękować naszej kadrze z Londynu za udział w igrzyskach i medalistom pogratulować sukcesu. Jednak w zaistniałej sytuacji z pewnością poruszony zostanie temat strojów dla paraolimpijczyków i medialnych pomówień w stosunku do marki 4F. A do pana Smoleńskiego apeluję o choćby symboliczne "przepraszam" wysłane do Wieliczki.

Znajdź nas na Google+

polecane: Afera Amber Gold - liczby, które szokują

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3