Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Amazon pogrąży małe sklepy spożywcze w USA? Internetowy sklep Amazon Fresh zwiększy swój zasięg (wideo)

Redakcja Wiadomości24.pl
Redakcja Wiadomości24.pl
https://flic.kr/p/8Lg2yi
https://flic.kr/p/8Lg2yi
Amazon doprowadzi do upadku lokalnych sklepów spożywczych w Stanach Zjednoczonych? Firma Jeffa Bezosa zamierza rozszerzyć sieć zasięg internetowego sklepu spożywczego znanego pod marką Amazon Fresh.

Amazon to bezdyskusyjny lider sprzedaży internetowej. Ale istnieje segment wart w Stanach Zjednoczonych bilion dolarów, w którym firma notuje mizerne wyniki. To branża spożywcza.

Amazon nadciąga. I może zabić lokalne spożywczaki w ten sam sposób, w jaki przyczynił się do zamknięcia wielu księgarni stacjonarnych. Co więcej, "spożywka" może rozwiązać jeden z największych problemów e-sklepu: marne zyski.

W liście skierowanym w 2013 roku do akcjonariuszy szef firmy Jeff Bezos napisał, że jest gotów rozszerzyć działalność Amazon Fresh. Po latach testowania systemu e-sprzedaży artykułów spożywczych w Seattle. Od tamtego czasu Fresh pojawił się w częściach Kalifornii, Pensylwanii, Nowego Jorku, New Jersey, Connecticut oraz Maryland.

W Stanach Zjednoczonych Amazon kontroluje 22 proc. e-sprzedaży jedzenia i napojów. Jednak to wciąż bardzo mały rynek.
Według prognoz jedzenie i napoje sprzedane przez internet w 2016 roku warte będą 33 mld dolarów. To zaledwie 4 proc. całej sprzedaży tych produktów. Jednak do 2021 kwota wzrośnie dwukrotnie. A sprzedaż świeżych jabłek może być kluczem do przyszłości handlowej części Amazona.

Nie tylko przyniesie wpływy, ale pomoże sfinansować ogromne koszty dystrybucji i realizacji zamówień. Przywiązanie ludzi do robienia codziennych zakupów przez Amazona zagwarantuje mu częstotliwość transakcji i gęstość siatki odbiorców potrzebne do zwiększenia zyskowności dostaw.

Zakupy spożywcze generują regularny popyt, dzięki któremu bardziej opłacalne stanie się codzienne wysyłanie ciężarówek do każdej dzielnicy. Ponadto, dostarczanie książek czy zabawek w te miejsca, odbywa się niejako w gratisie. Przed Amazonem są na pewno różne drogi rozwoju. Jednak dotychczas konsekwentnie realizował strategię dominowania konkretnych segmentów jeden po drugim. Nawet, jeśli to trwało, kończyło się powodzeniem.

Bloomberg/x-news

od 12 lat
Wideo

echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto