Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będzie pozew ws. lotu kapitana Wrony. "Poznań" idzie pod młotek

Rafał Grząślewicz
Rafał Grząślewicz
Boeing 767 "Poznań" w 2006 roku.
Boeing 767 "Poznań" w 2006 roku.
Pasażerowie Boeinga 767 "Poznań", który w listopadzie ubiegłego roku lądował awaryjnie, bez wysuniętego podwozia, na warszawskim Okęciu przygotowują pozew zbiorowy, w którym domagają się odszkodowania od Boeing Company oraz firmy serwisującej samolot. Tymczasem PLL LOT ogłosiły, że "Poznań" zostanie sprzedany.

Wszyscy chyba pamiętamy awaryjne lądowanie Boeinga 767 "Poznań", do którego doszło 1 listopada 2011 na warszawskim lotnisku Okęcie. Samolot pod dowództwem kapitana Tadeusza Wrony lądował bez podwozia. Pomimo braku wysuniętych kół, maszynę udało się bezpiecznie posadzić "na brzuchu" i nikt z pasażerów ani członków załogi nie ucierpiał.

Pasażerowie lotu numer 016 z Newark do Warszawy przygotowują się właśnie do sporządzenia pozwu zbiorowego w sprawie awaryjnego lądowania na Okęciu. Nie będzie to jednak pozew przeciwko Polskim Liniom Lotniczym LOT czy też przeciwko załodze, która zdecydowała się na lot do Warszawy pomimo wystąpienia usterki już 30 minut po starcie. Pasażerowie chcą domagać się odszkodowania od Boeing Company, czyli firmy, która zbudowała samolot oraz od firmy, która serwisowała maszynę i uznała jej stan za prawidłowy - czytamy w portalu Gazeta.pl

Pozew przygotowuje warszawsko-krakowska kancelaria Budzowska Fiutowski i Partnerzy, która współpracuje w tej sprawie w dwoma amerykańskimi kancelariami. Dokument ma być gotowy w ciągu dwóch miesięcy. Pozywający chcą uzyskać zadośćuczynienie za szkody, których doznali podczas awaryjnego lądowania. W pozwie zbiorowym nie muszą uczestniczyć wszyscy pasażerowie lotu 016.

Dziś wiadomo już także, co stanie się z Boeingiem 767 "Poznań". PLL LOT ogłosiły przetarg na zakup samolotu, w takim stanie, w jakim znajduje się obecnie. Remont maszyny okazał się nieopłacalny, a pieniądze uzyskane ze sprzedaży będą mogły pokryć część kosztów związanych z wyłączeniem samolotu z eksploatacji. Przetarg ma zakończyć się na początku lipca, a LOT dopuszcza także zakup samolotu w częściach. Będzie zatem można nabyć silnik lub część kadłuba.

Boeing 767-300ER o numerze seryjnym 28656 odbył swój pierwszy lot 5 maja 1997 roku. 29 czerwca tego samego roku samolot wylądował na poznańskiej Ławicy, gdzie nadano mu imię "Poznań". Co ciekawe, było to jedyne lądowanie tego egzemplarza w stolicy Wielkopolski. W barwach PLL LOT, "Poznań" odbył swój ostatni lot właśnie 1 listopada 2011. Przypomnijmy sobie, jak wyglądało to awaryjne lądowanie...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto