By od poniedziałku, 16 czerwca, móc zgłosić swój pomysł, wystarczy być zameldowanym w Gdańsku, mieć co najmniej 16 lat, użyć formularza na www.gdansk.pl/budzet-obywatelski oraz zebrać podpisy co najmniej 15 osób popierających projekt.
Ważne, by upewnić się, że zgłoszenie dotyczy miejskiego terenu, należy do zadań magistratu, a koszt realizacji nie przekracza przyjętych kwot (2 mln zł dla ogólnomiejskich, 0,5 mln zł - dzielnicowych).
Propozycję w ramach budżetu obywatelskiego zgłosić należy przez internet, a formularz razem z podpisami poparcia dostarczyć do jednego z zespołów obsługi mieszkańców lub referatu inicjatyw i konsultacji społecznych UM.
Ci, którzy mają ochotę złożyć swój projekt, a nie korzystają z internetu, pomocy mogą szukać w punktach stacjonarnych, o których informacje uzyskać można pod nr. 58 323 67 26.
Budżet obywatelski Gdańska na 2014 r. Zobacz jakie wnioski wygrały
Co będzie się działo dalej z gdańskim budżetem?
* 1 lipca - 15 września potrwa weryfikacja formalno-prawna propozycji (dokona jej Zespół Konsultacyjny, w którego skład weszli urzędnicy, radni miejscy i dzielnicowi oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych).
* 19 września rozlosowane zostaną numery pomysłów, z jakimi trafią one do Bazy Projektów.
* 29 września - 12 października odbędzie się głosowanie.
* 15 października lista wybranych do realizacji projektów zostanie oficjalnie ogłoszona.
Realizacja pomysłów
Na realizację wybranych przez mieszkańców projektów urzędnicy będą mieli ok. 12 miesięcy.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?