Nowa produkcja, to nowoczesny wóz wsparcia ogniowego, budowany zgodnie z najnowszymi trendami NATO. Przy projektowaniu uwzględniono doświadczenia firmy z Iraku i Afganistanu. Ma od pozwolić obronnemu holdingowi znów opancerzać armię - zauważa "Rz".
Tylko potrzeby naszego wojska szacuje się na 500 - 800 uniwersalnych, bezpiecznych, solidnie opancerzonych pojazdów bojowych na gąsienicach, aby nimi zastąpić eksploatowane wciąż, przestarzałe transportery BWP - sztandarowe pojazdy Układu Warszawskiego. To wydatek kilku miliardów złotych.
Nowy wóz bojowy zaprojektowany został w należącym do Bumaru gliwickim OBRUM. Jego waga przekracza 32 tony, ale mimo to będzie mógł być przerzucany drogą powietrzną. Napęd pojazdu został zamówiony w niemieckim MTU, pozwoli on na rozpędzenie pojazdu do prędkości 80 km/godz. Niemcy też specjalnie zaprojektowali do gliwickiego czołgu systemy energetyczne i napęd wieży bojowej. Elektronikę i system telefonii wewnętrznej dostarczy firma WB Electronics z Ożarowa. Natomiast wieża gliwickiej konstrukcji będzie miała 120-mm armatę znanej szwajcarskiej firmy Ruag i izraelski system aktywnej ochrony przed pociskami Trophy firmy Rafael.
Prezentacja czołgu ma nastąpić podczas wrześniowej wystawy uzbrojenia i sprzętu wojskowego w Kielcach.
Więcej na: "Rzeczpospolita"
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?