Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Car- sharing w Trójmieście jeszcze w tym roku!

Lechosław Dzierżak
fot. Lechosław Dzierżak
Jeszcze w tym roku w trójmiejskiej metropolii będzie można przejechać się samochodem do wypożyczania na minuty, czyli tzw. car-sharing. 28 sierpnia w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym został podpisany list intencyjny w tej sprawie.

Od grudnia do maja wdrażane będą na terenie metropolii samochody firm oferujących usługi na zasadzie car-sharingu. Do korzystania z samochodów będzie potrzebny tylko smartfon. Za pomocą specjalnej aplikacji będzie można odnaleźć najbliższy samochód możliwy do wypożyczenia, na ekranie wyświetlą nam się wszystkie dostępne samochody wraz z informacją jaki to samochód i jaki jest poziom zatankowanego paliwa lub naładowania baterii w przypadku samochodów elektrycznych.

Tam możemy go zarezerwować. Rezerwacja będzie obowiązywać przez 20 minut. W tym czasie powinniśmy podejść do samochodu, zanim go wypożyczymy sprawdzić czy nie ma zewnętrznych uszkodzeń, jak nie ma to możemy wsiąść i jechać. Za pierwsze 2 minuty jazdy nie płacimy nic. Za każdą kolejną minutę 50 gr plus 50 gr za każdy przejechany kilometr. Podczas postoju opłata godzinowa zmniejszy się do 10 gr za minutę. Jak skończymy z niego korzystać zostawiamy go na dowolnym miejscu parkingowym i już on nas nic nie interesuje. Zainstalowanie aplikacji jednorazowo kosztuje nas 1-2 zł (w tym opłata weryfikacyjna). Poza tym nie ponosimy żadnych opłat.

Samochodu nie musimy remontować, uzupełniać płynów ani też, co najistotniejsze - tankować. Wypożyczamy samochody wraz z potrzebną zawartością baku, a jakby benzyna się nam skończyła w pojazdach znajduje się karta kredytowa przypisana do pojazdu, którą płacimy na wskazanych stacjach. Nie dość, że nie ponosimy opłaty za paliwo, to dostajemy na naszym koncie dodatkowe darmowe minuty do przejechania.

- Chcemy nadal konsekwentnie wdrażać w Gdyni rozwiązania sprzyjające ekologii, ograniczające liczbę samochodów w mieście, innowacyjne, nowoczesne i na najwyższym poziomie – wyjaśnia Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni. - Te samochody mają być cały czas w ruchu, cały czas użytkowane. Nie będą więc zajmowały miejsc przed naszymi domami, przed pracą, sklepem czy urzędem w chwili kiedy my załatwiamy jakieś sprawy. Jak będzie potrzeba możemy użyć innego samochodu, którym właśnie przyjechał ktoś inny. W tych samochodach nie będziemy płacili za paliwo czy parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania. Będą to samochody niskoemisyjne spełniające normy Euro6, a docelowo nieemisyjne. Kieruje nami dbałość o środowisko naturalne. Będą to samochody nowoczesne, często wymieniane. Dzięki temu podniesie się jakość życia wielu mieszkańców - wymienia zalety.

Samochody z firmy Karaktonik mają być wdrażane w grudniu, z firmy Panek w styczniu 2018 roku, a z Trafikar w maju 2018. Do stycznia 2020 roku ma powstać we wszystkich wskazanych gminach infrastruktura ładowania i obsługi samochodów elektrycznych. Wtedy też flota samochodów z hybrydowych ma się zmienić na elektryczne. To w jaki sposób będzie przebiegała budowa tej infrastruktury zależy od przygotowanej w sejmie ustawy o elektromobilności.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto