Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Córki, żony i kochanki promują polityków. Nowa moda?

Katarzyna Węsierska
Katarzyna Węsierska
Jolanta Kwaśniewska
Jolanta Kwaśniewska www.prezydent.pl, licencja GNU 1.2 http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:JolantaKwasniewska.jpg&filetimestamp=20051025011656
Modowy blog Kasi Tusk, wirtualny dziennik Izabeli Marcinkiewicz czy działalność telewizyjna pań Kwaśniewskich, to sposób na reklamę polityków. Od niedawna to nie sami politycy, ale ich rodziny zajmują się pozyskiwaniem sympatii potencjalnych wyborców.

Niedawna wiadomość o blogu córki premiera wstrząsnęła mediami. Kasia Tusk, w swoim ilustrowanym zdjęciami blogu, nie dość, że pokazuje zawartość szafy, to jeszcze doradza zafascynowanym czytelniczkom, w co się ubrać. Córka premiera, dzięki swojej działalności blogerskiej, zyskała rzeszę fanek, a co za tym idzie stała się dobrą reklamą dla Donalda Tuska, który od kilku ładnych miesięcy, szykuje się do wyborów parlamentarnych.

Inaczej rysuje się wizerunek Kazimierza Marcinkiewicza, wątpliwie wspierany przez jego ukochaną Izabelę. Kontrowersyjne wpisy drugiej żony Marcinkiewicza co rusz spotykają się z negatywnym odbiorem internautów. Właściwie niezależnie od tego, o czym ukochana byłego premiera napisze, jej działalność literacka spotyka się jedynie z krytyką, bezwzględnie wyrażaną w komentarzach.

Izabela zdaje się jednak nie przejmować. Być może to także dobry sposób na reklamę? Przecież na na darmo mówi się: "Nieważne jak piszą, ważne, że piszą".

Jak podaje Rzeczpospolita, zupełnie inną taktykę przyjęły żona i córka prezydenta Kwaśniewskiego. W myśl porzekadła "co dwie głowy, to nie jedna", panie działają wspólnie. Najpierw Aleksandra Kwaśniewska pojawiła się w "Tańcu z gwiazdami", by chwilę potem rozpocząć karierę reporterską w "Dzień dobry TVN".

Pierwsza dama za to szybko zdobyła sympatię polskich kobiet. W swym programie "Lekcja Stylu" udziela rad dotyczących prowadzenia domu, organizowania przyjęć czy przygotowań do wyjazdów.

Ostatnio stałym gościem jej programu jest nie kto inny, jak Aleksandra. Córka pary prezydenckiej jest ekspertem praktycznie w każdej dziedzinie - od remontów począwszy, na wysokości zostawianych w restauracjach napiwków skończywszy.

Czy taka reklama ma szansę odnieść sukces? O tym prawdopodobnie rodziny polityków (przynajmniej niektórych) przekonają się już w październiku, kiedy wyborcy ruszą do urn. Na razie jednak zarówno politolog dr Wojciech Jabłoński, jak i specjalista od kreowania wizerunku Joanna Gepfert są zgodni - marketingowe firmy rodzinne są dla wizerunku polityka niezbędne.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto