Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czym jest branding i komu jest on potrzebny?

Redakcja
Bogdan Węgrzynek Public Relations
Bogdan Węgrzynek Public Relations Archiwum Menu Group
O brandingu, jego znaczeniu dla firm, osób i wszelkiego rodzaju instytucji w rozmowie z Izabelą Okarmus opowiada Bogdan Węgrzynek.

Izabela Okarmus: Panie Bogdanie, branding to najkrócej mówiąc technika kreowania marki i budowania w umysłach odbiorców jak najlepszego wizerunku konkretnej instytucji, osoby, przedsiębiorstwa, firmy. Moje pytanie w związku z tym brzmi następująco, jakie czynniki decydują o tym, że realizowany przez jedną z firm PR branding można nazwać dobrym czy skutecznym, a oferowany przez inną już nie?

Bogdan Wegrzynek: Dobry branding to nie tylko kreowanie marki i budowanie pozytywnego wizerunku takiej czy innej osoby bądź instytucji. Skuteczny branding to sukcesywne, nieustanne, wręcz pieczołowite dbanie o długotrwałe utrzymanie w świadomości odbiorców rzeczonego, pozytywnego wrażenia. Tylko w ten sposób owa „dobra opinia” zostanie zapamiętana i kojarzona z określoną instytucją.

I.O. Ważniejsze jest zatem skupienie się na grupie stałych klientów określonej marki czy też za pomocą budowania dobrego wizerunku instytucji należy pozyskiwać nowych odbiorców?

B.W. Oczywiście dobra jakość, rozpoznawalność na rynku związana jest z gronem stałych odbiorców. Dobra marka zawsze skupia grupę „przywiązanych” do siebie klientów, jednak z tym należy być niezwykle ostrożnym. Nie można popaść w stagnację. Stawiając na rozwój trzeba poszukiwać, pozyskiwać, a następnie utrzymywać przy sobie nowych odbiorców i poszerzać grupę osób znających i polecających konkretną markę.

I.O. Jakimi narzędziami posługuje się branding?

B.W. Przemyślane logo, dobrze dobrane hasło reklamowe, zapadająca w pamięć nazwa marki i oczywiście starannie sporządzona, wychodząca naprzeciw oczekiwań poszczególnych odbiorców strona internetowa to tylko niektóre z podstawowych, ale jakże ważnych narzędzi skutecznego budowania dobrego wizerunku marki.

I.O. Na zakończenie, najkrócej rzecz ujmując dobry branding powinien stawiać nie na krótkotrwały, chwilowy sukces, ale na długotrwałą, długofalową, systematyczną pracę nad marką?
B.W. Dokładnie tak, jednak taka długoterminowość stawianych przed sobą zadań i długofalowa praca nad konkretnymi zadaniami jest charakterystyczna nie tylko dla brandingu, dla wszystkich działań z zakresu Public Relations. Wyłącznie dzięki systematyczności, planowaniu i konsekwentnemu wprowadzaniu uprzednio przemyślanych strategii w życie możemy w PR osiągnąć sukces.

Z Bogdanem Węgrzynkiem rozmawiała Izabela Okarmus.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto