Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czym jest ePR?

Redakcja
Bogdan Węgrzynek Public Relations
Bogdan Węgrzynek Public Relations
O tajnikach ePR, narzędziach jakimi się posługuje i korzyściach jakie przynosi w rozmowie z Izabelą Okarmus opowiada Bogdan Węgrzynek, specjalista ds. Public Relations i Public Management, Golden Class Manager.

Izabela Okarmus: Panie Bogdanie, jak wygląda prowadzenie kampanii PR w dobie Internetu?

Bogdan Węgrzynek: W dobie Internetu, w czasie błyskawicznie rozwijających się technologii wirtualna komunikacja stała się nieodłącznym elementem kontaktów międzyludzkich. Rewolucja internetowa spowodowała, że dotychczas obowiązujące zasady w marketingu i PR uległy zmianie. Tradycyjna formuła komunikacji marketingowej i PRowej okazała się być niewystarczająca. Mnogość środków i wielość możliwości komunikowania się jakie przed specjalistami ds. PR otworzył Internet jest niewyczerpalna.

I.O. Proszę pokrótce scharakteryzować czym jest ePR?

B. W: ePR to przede wszystkim prowadzenie działań z zakresu Public Relations przy wykorzystaniu narzędzi jakie oferuje nam Internet. Innymi słowy, ePR to podstawowe działania PR, czyli budowanie pozytywnego wizerunku i długotrwałe zarządzanie nim, tworzenie trwałych relacji międzyludzkich, grup docelowych, społeczności internetowych skupionych wokół określonego zagadnienia, konstruowanie bazy kontaktów i wreszcie kontaktowanie się z mediami za pomocą najbardziej skutecznych, dostępnych w Internecie narzędzi.

I.O. W przypadku ePR długofalowe planowanie działań również jest niezbędne?

B.W. Jak najbardziej, realizacja ePRu dla określonej instytucji bądź osoby wymaga stworzenia szczegółowego planu i jego wprowadzania w życie krok po kroku. PR prowadzony w Internecie to duże przedsięwzięcie, które wymaga przemyślanej strategii działania i doboru adekwatnych do okoliczności narzędzi.

I.O. Jakimi zatem narzędziami posługuje się ePR?

B.W. Najważniejsze są komunikaty internetowe skierowane bezpośrednio do odbiorcy, prowadzenie bloga, podcasting, prowadzenie biura prasowego on-line, jak również fora internetowe etc.

I.O. Jakie są największe zalety ePRu?

B.W. Dzięki Internetowi, po raz pierwszy na tak szeroką skalę, bez zbędnych pośredników PR dociera do potencjalnych odbiorców. Świat zrozumiał i docenił siłę e – PR. Porozumiewanie się w i za pomocą sieci odsłoniło zupełnie nowe oblicze komunikacji międzyludzkiej. Wirtualną interakcję doceniły już wszystkie najprężniej rozwijające się państwa świata. Natomiast tendencja korzystania z dóbr jakie daje Internet ciągle wzrasta.

I.O. Na ile rozpowszechniony jest ePR w Polsce w porównaniu do innych krajów?

B.W. Patrząc choćby na Stany Zjednoczone jednoznacznie można stwierdzić, że w Polsce ePR jest jeszcze na etapie „raczkowania”. Mimo, że ePR jest już w Polsce obecny, to nie osiągnął jeszcze pożądanej dojrzałości. Nie jest on jeszcze najważniejszym ze sposobów kreowania wizerunku osób i firm, ale należy zrobić wszystko, by odmienić tę tendencję, a przede wszystkim przełamać panujące jeszcze wśród polskiego społeczeństwa stereotypy na temat wirtualnej komunikacji.

Z Bogdanem Węgrzynkiem rozmawiała Izabela Okarmus.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto