Rozpoczęła się kampania społeczna Cartoon Network promująca życzliwość w szkołach! Jej ambasadorem jest Robert Lewandowski, który tłumaczy, jak być „dobrym kumplem” i propaguje koleżeńskie postawy wśród dzieci. W akcję mogą zaangażować się rodzice, klasy szkół podstawowych i nauczyciele.



Kampania Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka ma pomóc rodzicom, dzieciom i nauczycielom w reagowaniu na dokuczanie i w pozytywny sposób promować życzliwość i przyjaźń.



Robert Lewandowski jest dobrym kumplem!

- Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice. Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako Ambasador mogę mieć realny wpływ na ich przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie „fair” oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych – mówi ambasador akcji Robert Lewandowski.

SPRAWDŹ STRONĘ KAMPANII!

Materiały dla dzieci i nauczycieli

Centrum Edukacji Obywatelskiej przygotowało scenariusze lekcji dla nauczycieli. Na stronie kampanii dostępne są również porady dotyczące tego, w jaki sposób dzieci mogą radzić sobie z dokuczaniem. Wszystkie klasy, które przyłączą się do akcji otrzymają certyfikat „Klubu Kumpli”. Kampania potrwa do połowy grudnia.


Czytaj także