Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dynamiczne Volvo S60

Łukasz Mic
Łukasz Mic
Oglądając zdjęcia, które otrzymałem od producenta, nie mogłem wzroku oderwać od perfekcyjnie poprowadzonej linii nadwozia. Do tego "spojrzenie", które zachęca do tego, aby dać się porwać i zasmakować jazdy nową S60. Prezentacja samochodu odbędzie się na salonie samochodowym w Genewie.

Nie da się ukryć, że na tle swoich "braci" z gamy nowe Volvo S60 wyróżnia sportowy i dynamiczny charakter. Nadwozie samochodu przypomina bardziej coupe niż klasycznego sedana. Wszystko za sprawą dynamicznie poprowadzonych profili, linii dachu oraz kształtu maski silnika.

"Projekt samochodu powstał w wyniku połączenia czystej pasji i chęci osiągnięcia najwyższego poziomu w dziedzinie rozwoju zawieszeń Volvo. Tym samym wkroczyliśmy w obszar, w którym nigdy jeszcze nie byliśmy" - powiedział Stefan Sällqvist, odpowiedzialny za prace nad zawieszeniem nowego Volvo

Zawieszenie: sportowe i komfortowe

W zależności od rynku, na którym pojazd będzie oferowany w wyposażeniu znajdą się dwa typy zawieszenia. W Europie będzie to zawieszenie sportowe, natomiast na rynkach Ameryki Północnej i Azji zawieszenie komfortowe. Dodatkową opcją będzie typ sportowy. Zawieszenie wyróźnia przede wszystkim inna budowa amortyzatorów oraz konstrukcja przedniej i tylnej ramy pomocniczej zawieszenia. Komfortowe zawieszenie jest bardziej miękko zestrojone, przez co wpływa na płynną jazdę na drogach o nawierzchniach gorszej jakości. Oba warianty S60, mogą zostać wyposażone w zaawansowane, samokorygujące, aktywne zawieszenie Four-C.

Systemy wpływające na bezpieczeństwo

Nowe Volvo S60 wyposażone zostanie w układ Pedestrian Detection. To rozwiązanie techniczne ma zapewnić większe bezpieczeństwo, sportowe właściwości jezdne. Układ Pedestrain Detection wykorzystuje rozwiązania na najwyższym światowym poziomie techniki. Wykrywa pieszych mogących wtargnąć na drogę przed samochodem, ostrzegając kierowcę i w razie konieczności autonomicznie uruchamiając hamulce z pełną silą hamowania. W sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu na drodze kierowca zostaje ostrzeżony poprzez migający sygnał świetlny pojawiający się przed nim na szybie czołowej oraz poprzez sygnał akustyczny, a układ hamulcowy będzie już przygotowany do zadziałania i nagłego uruchomienia hamulców z pełną siłą.

Funkcja automatycznego hamowania pozwala na uniknięcie uderzenia w pieszego przy prędkościach do 35 km/h, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje. Przy wyższych prędkościach głównym celem jest maksymalne zmniejszenie prędkości uderzenia w pieszego. Uderzenie w pieszego z mniejszą prędkością oznacza znaczącą redukcję poważnych obrażeń. Jeżeli w wyniku działania układu Pedestrian Detection prędkość zostanie zmniejszona z 50 km/h do 25 km/h ryzyko śmiertelnych obrażeń pieszego spada o ponad 20 proc., a w pewnych przypadkach nawet o 85 proc.

System ASC, który podczas agresywnej jazdy poprawia prowadzenie auta, pokonywanie zakrętów i wykonywanie szybkich manewrów. System posada czujniki poprzecznego przechylenia samochodu, dzięki czemu możliwe jest wykrycie tendencji do "zarzucenia" już w bardzo wczesnej fazie poślizgu. Układ CTC (Corner Traction Control), który sterując jednocześnie przyhamowywaniem kół po wewnętrznej stronie łuku kieruje więcej mocy do kół znajdujących się po zewnętrznej stronie łuku. Ponadto w nowym Volvo znajdzie się bardziej zaawansowany układ kontroli stabilizacji toru jazdy.

Wnętrze

Nowym Volvo S60 komfortowo podróżować będzie 5 osób. Tylne siedzenie zostało zaprojektowane tak, aby osoba siedząca pośrodku czuła podparcie po bokach. Ponadto miejsce na kolana powiększono o 30 mm, a otwór bagażnika rozszerzono o 107 mm, w porównaniu do modelu S60 poprzedniej generacji.

W górnej części konsoli centralnej umieszczony został kolorowy wyświetlacz (5 lub 7-calowy), na którym będą prezentowane informacje z radia, systemu nawigacyjnego, telefonu komórkowego oraz innych funkcji. Nagłośnienie w kabinie zapewni system muzyczny Premium Sound, w którego skład wchodzi 5 cyfrowych wzmacniaczy oraz 12 głośników.

Jednostki napędowe

W początkowej fazie wprowadzania pojazdu na rynek pod maskę trafią cztery jednostki napędowe. Dwa silniki benzynowe o pojemności 3 litrów (304 KM) i 2 litrów (203 KM). I dwa silniki wysokoprężne o pojemności 2.4 litra (205 KM). i 2.0 litra (163 KM). W pierwszym roku produkcji gama silników zostanie uzupełniona o kolejne 3 jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną. Pojemność skokowa benzynowych jednostek napędowych to 2.0 litra oraz 1.6 litra Gama silników wysokoprężnych zostanie uzupełniona o jednostkę DRIVe, o pojemności skokowej 1.6 litra (115 KM)i średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,3 l/100 km.

Produkcja nowego Volvo S60 odbywać się będzie w fabryce Volvo Cars w Ghent (Belgia). Pierwsze modele zostaną dostarczone nabywcom latem 2010 roku. Do Polski model trafi w III kwartale 2010 roku. Wielkość sprzedaży nowego Volvo S60 docelowo wyniesie 90 000 egzemplarzy.

Źródło: Volvo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto