Dzień Kuriera. Ekspert: W czasie pandemii kurierzy zyskali w oczach społeczeństwa ale nie jest to zawód dla każdego

Maciej Badowski
Maciej Badowski
- Warto jednak pamiętać, że maszyny nie zastąpią kurierów- mówi nam ekspert.
- Warto jednak pamiętać, że maszyny nie zastąpią kurierów- mówi nam ekspert. Szymon Starnawski/ Polska Press
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
- Czas pandemii był wymagający dla wszystkich. Nie inaczej było w przypadku branży KEP, która musiała rozwijać się tak szybko jak e-commerce- tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Polska Press Tomasz Buraś, prezes zarządu w DHL Express Polska. - Zdarzało nam się dostarczać narzędzia niezbędne do przeprowadzenia operacji, kurier dostarczył ją do miejsca docelowego – na pół godziny przed rozpoczęciem zabiegu- wylicza ekspert.

Pandemia COVID-19 odcisnęła swoje piętno na każdej branży, w każdej dziedzinie naszego życia. Jednak w przypadku branży kurierskiej nie można mówić o załamaniu, a wręcz przeciwnie. - Czas pandemii był wymagający dla wszystkich. Nie inaczej było w przypadku branży KEP, która musiała rozwijać się tak szybko jak e-commerce- tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Polska Press Tomasz Buraś, prezes zarządu w DHL Express Polska – firmie obsługującej międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze.- Wszystko po to, aby sprostać oczekiwaniom klientów, którzy chętnie robili zakupy online i oczekiwali, że dostaną swoje zamówienie w ekspresowym tempie- dodaje.

Jak wylicza dalej, w czasie ostatnich miesięcy cała branża dokonała tytanicznej pracy. - Postawiono na wzmocnienie sieci logistycznych, rozwiązania w zakresie automatyzacji i personalizacji, wprowadzono nowe formy płatności czy też nawiązano liczne partnerstwa z punktami nadawczo-odbiorczymi przesyłek. Myślę jednak, że to nie koniec wyzwań. Zarówno przed e-commerce, jak i przed nami jest jeszcze wiele szans na rozwój. Tym bardziej, że według naszych przewidywań liczba e-konsumentów, a co za tym idzie liczba przesyłek może wzrastać- zapowiada Buraś.

Na rynku pojawiają się alternatywne metody doręczania przesyłek: maszyny do nadawania i odbierania paczek,czy punkty odbioru. Zdaniem eksperta niemal wszystkie firmy idą w tym kierunku. - Klienci przede wszystkim chcą w wygodny dla siebie sposób odbierać przesyłki- mówi. - Warto jednak pamiętać, że maszyny nie zastąpią kurierów – ich usługi są potrzebne nie tylko w przypadku klientów biznesowych, ale też zwykłych konsumentów, którzy zamawiają przesyłki niestandardowe, duże gabaryty lub mają ograniczenia zdrowotne. Dla nich lepszym i wygodniejszym wyborem będzie dostawa do drzwi- wyjaśnia.

- Klienci oczekują przede wszystkim terminowości i szybkości dostaw. Stawiają na sprawdzonych i doświadczonych partnerów logistycznych. Szczególnie klienci biznesowi starannie dobierają firmy, które ułatwiają im handel międzynarodowy, wspierając ich również w kwestiach proceduralnych i celnych- tłumaczy.

Jednocześnie Buraś podkreśla, że w czasie ostatnich kilkunastu miesięcy kurierzy zyskali w oczach społeczeństwa. - Przedstawiciele tego zawodu w czasie pandemii, kiedy wiele osób musiało pozostać w domu, dostarczali codziennie paczki z najpotrzebniejszymi produktami. Właśnie wtedy, jako społeczeństwo, doceniliśmy tę profesję, ponieważ bez nich nie mielibyśmy dostępu do wielu rzeczy- tłumaczy.

Jego zdaniem zawód kuriera wymaga szeregu umiejętności i nie jest dla każdego. Choć kurierzy mają przede wszystkim za zadanie przewieźć i dostarczyć paczki, to nie bez znaczenia są umiejętności miękkie. - Kurier powinien posiadać zdolność budowania relacji z klientami, radzić sobie w sytuacjach stresowych i potrafić odnaleźć się w dynamicznie zmieniającym się środowisku pracy. I najważniejsza rzecz – przede wszystkim lubić pracę z ludźmi- wylicza Buraś.

- W DHL Express wychodzimy z założenia, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych i staramy się sprostać oczekiwaniom naszych klientów – również w przypadku niestandardowych zleceń. Można powiedzieć, że nasze przesyłki dostarczane w ekspresowym tempie nie raz ratują sytuację. Nie inaczej było, kiedy dostarczyliśmy z Lipska niezbędną część dla Stoczni Remontowej w Gdańsku. Przesyłka pozwoliła na szybką naprawę statku, który w innym przypadku mógłby utknąć w porcie przez cały weekend, a armator byłby narażony na dodatkowe koszty postoju- wylicza.

- Zdarzało nam się również dostarczać narzędzia niezbędne do przeprowadzenia operacji. Ostatni taki przypadek miał miejsce w Gdańsku, gdzie nasz samolot wylądował o 5:30, a już o 6:25 kurier dostarczył ją do miejsca docelowego – na pół godziny przed rozpoczęciem zabiegu! Oprócz ratowania życia ocaliliśmy też podróż – naszej klientce dostarczyliśmy paszport, który przez przypadek zostawiła w Polsce, a który był wymagany do przekroczenia granicy z Madagaskarem. Inną ciekawą, acz nietypową realizacją była dostawa kwiatów na terenie Serbii, w momencie kiedy przekraczanie granic nie było dozwolone- chwali się ekspert.

29 września w Polsce obchodzony jest Dzień Kuriera i Przewoźnika. Tego dnia Kościół katolicki w Polsce wspomina św. Gabriela Archanioła, patrona kurierów i doręczycieli.

Co dalej z cenami paliw?

Wideo

Materiał oryginalny: Dzień Kuriera. Ekspert: W czasie pandemii kurierzy zyskali w oczach społeczeństwa ale nie jest to zawód dla każdego - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie