Brak ufności w procesie komunikacji zaburza swobodny przepływ informacji. Dlatego pogłębienie zaufania bezpośrednio związane z zyskaniem wiarygodności stanowią klucz do stworzenia dobrych relacji i nawiązania owocnej współpracy. W tym właśnie specjalizuje się PR.
Zadaniem specjalistów z zakresu Public Relations jest pokazanie organizacji, instytucji, firmy jako wiarygodnej i zarządzanej w odpowiedzialny sposób. Wszelkie tego rodzaju działania podejmowane przez poszczególne działy PR powinny opierać się na podstawowych regułach. Liczy się przede wszystkim spójność w przekazywaniu informacji i szeroko pojęta etyka regulowana przepisami i postanowieniami statutowymi. Owa samoregulacja jeszcze mocniej podkreśla etyczny wymiar tej pracy.
Zatem mówienie prawdy odartej z różnego rodzaju ozdobników i prosty sposób przekazywania informacji stanowią o sukcesie PR. Czasami zdarza się tak, że starannie opracowana wypowiedź może okazać się zbyt sztuczna, a tym samym zniszczyć wizerunek bądź reputację instytucji. Prawda wzbudzająca zaufanie powinna być nieodłączną częścią kultury korporacyjnej i sposobem działania firm i instytucji.
Kierujący się powyższymi zasadami PR może stać się swego rodzaju propagatorem etyki biznesowej i szczerej publicznej debaty niepozbawionej konstruktywnej krytyki, rewidentem korporacyjnych zasad i nieprawdziwych intencji.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?