W trzecim kwartale 2014 r. Samsung sprzedał 73,212 mln smartfonów i miał 24,4 proc. rynku. To mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, gdy nabywców znalazło 80,356 mln sztuk urządzeń, co dawało udział na poziomie 32,1 proc. Swoje osiągi poprawił nieco Apple. O ile w 3. kwartale 2013 r. sprzedał 30,330 mln sztuk (12,1 proc. udziału), rok później znalazł chętnych na blisko 8 mln sztuk więcej (38,186 mln). Nie przełożyło się to jednak znacznie na udział w rynku, bo po 3. kwartale firma z Kalifornii kontrolowała 12,7 proc. - podaje Gartner.
Największego skoku dokonał czwarty na liście producent, czyli chińskie Xiaomi. W ubiegłym roku sprzedał on 3,617 mln sztuk swoich urządzeń (1,5 proc. rynku), by w tym roku pięciokrotnie zwiększyć liczbę jego nabywców (15,772 mln i 5,2 proc. udziału). Ponad 4 mln więcej smartfonów rok do roku wypuścił na rynek drugi chiński gracz Huwaei. Dało mu to trzecią pozycję w rankingu po Samsungu i Apple (15,934 mln sztuk, 5,3 proc. rynku).
Piątą pozycję w raporcie Gartnera również zajmuje chińska firma. Lenovo znalazło 15,011 mln nabywców swoich smartfonów. Razem trzy wyżej wymienione koncerny z Państwa Środka sprzedały 46,717 mln słuchawek, czyli więcej niż Apple.
Czytaj także: Apple wstrzymał sprzedaż swoich produktów w Rosji. Wszystko przez niski kurs rubla
System operacyjny Android znalazł się na 250,060 mln sprzedanych smartfonów, iOS od Apple - 38,186 mln, Windows Phone na 9,033 mln, Blackberry OS na 2,419 mln.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?