Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdynia jedynym polskim miastem w grze Monopoly

Jakub Zalewski
Jakub Zalewski
Producent Monopoly - www.hasbro.com
Gdynia, dzięki głosom internautów, znalazła się na nowej planszy Monopoly. Miasto wygrało rywalizację m.in. ze Szczecinem i będzie częścią gry, która dotychczas wydana została w 103 krajach w 37 wersjach językowych.

Początkowo, internauci z całego świata wybrali 20 miast, mających znaleźć się na nowej planszy. Do 9 marca walczyć można było jeszcze o ,,dziką kartę" - jedno z dwóch dodatkowych miejsc do obsadzenia. Wówczas w szranki stanęło kilkaset miast z całego świata. Wybrano 20 kandydatów w tym Gdynię i Szczecin. Dzięki zaangażowaniu polskich użytkowników internetu, nasze dwa miasta znalazły się w ścisłej czołówce, rywalizując jeszcze z Taipei. Niestety jeden z naszych kandydatów musiał pogodzić się z porażką.

Gdynia za stolicą Tajwanu

W Gdyni i Szczecinie rozpoczęły się kampanie, mające zachęcić internautów do głosowania. Walka był zacięta, a w promocję wydarzenia zaangażowały się ogólnopolskie media. W Szczecinie stowarzyszenie Inicjatywa Szczecińska, a później prezydent miasta, nawoływali do brania udziału w konkursie, a w Gdyni Urząd Miasta na swojej stronie internetowej zachęcał mieszkańców do udziału w rywalizacji.

- To świetna okazja do promocji zarówno polskich miast, jak i postawy obywatelskiej - powiedział Wiadomościom24.pl Karol Kowalski z Inicjatywy Szczecińskiej.
Aby zagłosować, należało założyć swój profil na stronie Monopoly World Voting. Zarejestrowani uczestnicy mogli głosować raz dziennie na jedno z 20 miast nominowanych do dwóch "dzikich kart". Jeżeli ktoś miał kilka adresów e-mail, z każdego raz dziennie mógł głosować.

Dziś na stronie internetowej producenta Monopoly ukazały się rezultaty walki internautów. Ostatecznie rywalizację wygrało Taipei, a Gdynia uplasowała się tuż za azjatyckim miastem. Szczecin musiał niestety zasmakować goryczy porażki. Wcześniej, miejsce na planszy obok Londynu, Nowego Jorku czy Sydney wywalczyły sobie również Belgrad, Ryga czy Kijów.

Szczecinianie:,,Było warto!''

- Udało się zjednoczyć 100 tys. szczecinian. To wieli sukces tej inicjatywy obywatelskiej. Jestem pewien, że przegraliśmy minimalną ilością głosów - mówi członek Inicjatywy Szczecińskiej.
- Ludzie głosowali, ponieważ kochają swoje miasto - dodaje Karol Kowalski.

Osoby zaangażowane w walkę o głosy zgodnie przyznają, iż producent Monopoly wymyślił znakomitą akcję marketingową. Dzięki niej, setki tysięcy osób, które dotychczas nie miały z grą nic wspólnego, zaangażowały się w akcje firmowaną jej nazwą. To z pewnością sukces kampanii promocyjnej. Gdynia natomiast będzie znana teraz osobom grającym w Monopoly, a szacuje się, że takich osób było dotychczas około 750 mln.

Monopoly

Gra planszowa Monopoly powstała w USA w czasie wielkiego kryzysu. Polega na obrocie nieruchomościami - budowaniu hoteli i domów, a następnie pobieraniu czynszu za korzystanie z nich (znalezienie się na polu, na którym się znajdują). Wygrywa ten, kto zdobędzie największy kapitał. Dotychczas sprzedano 250 mln egzemplarzy gry. Na jesieni tego roku pojawi się jej uaktualniona wersja.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto