Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Infiniti M dla Europy

Łukasz Mic
Łukasz Mic
Infiniti zaprezentowało luksusowego sedana model M. W Europie zadebiutuje w 2010 roku.

Całkowicie nowa linia Infiniti M to charakterystyczne dla marki sztandarowe elementy nadwozia. Głęboko tłoczone powierzchnie drzwi i przedni zderzak. Fałda nadwozia poniżej linii okien została zaczerpnięta z koncepcyjnego modelu Essence, który debiutował na Genewskim Salonie Motoryzacyjnym na początku 2009 roku. Drzwi, pokrywa silnika i pokrywa bagażnika zostały wykonane z aluminium. Będzie dostępne na wszystkich 34 rynkach świata, w tym również w Europie.

M będzie konkurować z takim pojazdami jak BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Zacznie ona wchodzić do sprzedaży w europejskich salonach od września 2010 roku, początkowo z silnikami V6 benzynowym i dieslowskim, natomiast hybryda powinna dołączyć do europejskiej gamy w 2011 roku.

We wnętrzu nie mogło zabraknąć znaku rozpoznawczego marki, czyli analogowego zegara na desce rozdzielczej, który dzięki nieznacznym modyfikacjom przybrał kształt prostokąta. Wnętrze prezentuje się przestronnie i wg zapewnień producenta komfortowo może nim podróżować 5 osób, dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2900 mm. Ponadto znajdziemy ręcznie wykonane drewniane elementy, które zostały pokryte proszkowanym srebrem, a także aluminiowe akcenty. Standardowym wykończeniem jest pikowana skóra, ale dla tych, którym zależy na jeszcze większym luksusie, dostępna jest skóra semianilinowa.

W standardzie znajdziemy m.in. system eliminacji martwego pola (BSI - Blind Spot Intervention), 16-głośnikowy systemem nagłośnienia Studio Surround firmy Bose, klimatyzację, ESP.

Opcjonalnym wyposażeniem będą klimatyzowane fotele, system doświetlania zakrętów z reflektorami biksenonowymi, system nagłośnienia klasy premium firmy Bose, podgrzewane, skórzane fotele przednie regulowane elektrycznie w 10 kierunkach, podgrzewane koło kierownicy i wszechstronna platforma multimedialna - Connectiviti z 8-calowym, kolorowym, dotykowym ekranem VGA do nawigacji z twardym dyskiem, która zawiera - tu kolejna nowość - Czerwony i Zielony Przewodnik Michelin z informacjami o hotelach, restauracjach, interesujących miejscach, a nawet malowniczych trasach.

Flagowy sedan marki wyposażony jest w silnik benzynowy V6 umieszczony za przednią osią, o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM. Stosowany jest również w innych modelach Infiniti w Europie. Silnik o konstrukcji aluminiowej. Standardem w każdym M jest siedmiobiegowa przekładnia automatyczna Infiniti z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (Adaptive Shift Control), uzupełniona przez system redukcji biegów (DRM - Downshift Rev Matching) i tryb jazdy sportowej (DS - Drive Sport). Ręczną zmianę biegów umożliwiają łopatki zmiany biegów, wykonane z magnezu i umieszczone za kołem kierownicy. Do wyboru mamy cztery tryby jazdy: Standard, Eco, Sport i Snow.

Z przodu zastosowano zawieszenie dwuwahaczowe, z tyłu wielowahaczowe, z przednimi i tylnymi stabilizatorami poprzecznymi. Standardowy rozmiar kół to 18 cali. W modelach najbardziej sportowych dostępne są koła 20-calowe, nowe dwutłoczkowe amortyzatory, czterotłoczkowe hamulce i cztery koła skrętne (4-Wheel Active Steering).
Dane na temat osiągów nie zostały jeszcze potwierdzone.

Wymiary pojazdu:
Długość: 4945 mm
Rozstaw osi: 2900 mm
Szerokość: 1844 mm
Wysokość: 1501 mm

Ceny, struktura gamy i standardowe specyfikacje na europejski rynek nie zostały jeszcze potwierdzone.

Źródło: Infiniti

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto