To nie przypadek! Za wszystkim stoi big date i programmatic.
Big date i programmatic to połączenie twojego największego wroga z twoją najlepszą przyjaciółką. Z jednej strony chce Ci pomóc, a z drugiej ciągle szuka dziury w całym; sprawdza i kontroluje.
Czas jednak przejść do konkretów:
Zagadkowo brzmiący big date i programmatic to po prostu pobieranie, przetwarzanie, analizowanie i ostatecznie wizualizowanie danych na twój temat. Dane pobierane są z różnych źródeł – wszystkie w sposób legalny. Aż ostatecznie zostanie stworzony twój całościowy profil: upodobania, sytuacja materialna, sposób życia oraz stan cywilny. Stąd firmy wiedzą, że jesteś w ciąży. A skoro jesteś w ciąży to na pewno przemknęła Ci myśl o większym mieszkaniu, czy dodatkowych środkach na wydatki związane z macierzyństwem.
Dane mogą być pobierane z twojego konta w banku (gdzie, kiedy i za co płacisz kartą – to pozwala na poznanie twoich aktualnych potrzeb) albo poprzez aplikacje na Facebooku.
Co więcej: twój telefon również może być sprawdzany: smsy, kontakty, e-maile, wyszukiwania. (Pamiętasz jak ostatnio sprawdzałaś fazy rozwoju dziecka?) A wszystko to, ponieważ kiedyś zgodziłyśmy się, aby dana aplikacja (a później kolejna i jeszcze jedna) otrzymywała nasze dane.
Wiecie, że w Wielkiej Brytanii badania nad Big Data zostały uznane, jako jeden z ośmiu strategicznych kierunków rozwoju brytyjskiego sektora nowych technologii?
Każdy użytkownik Internetu przebywając w sieci, pozostawia po sobie ślad. Dochodzą do tego dane pochodzące z dokonanych transakcji kartą. Operatorzy telefonii komórkowej gromadzą informacje o przemieszczaniu się danej osoby. Aby nad nimi zapanować i dokonywać trafnych analiz, które będą użyteczne dla różnego rodzaju instytucji i firm, niezbędne stało się opracowanie nowych możliwości składowania tych danych, a także ich dalszego przechowywania i analizy. – Czytamy w Forbes.
Jeżeli się zezłościłaś – to dobrze, przecież wyżej określiliśmy big date i programmatic, jako twojego największego wroga.
Zatem jak ma zostać Twoją przyjaciółką?
Przede wszystkim dzięki takiemu procesowi, usługi, które są tobie proponowane niemal zawsze są już spersonalizowane, a Ty przestajesz otrzymywać reklamy na tematy, które w żaden sposób nie są Ci bliskie. To pozwoli Ci na zapoznanie się z kilkoma ofertami dotyczącymi tej samej usługi – zyskasz możliwość wyboru, a także porównania. Ostatecznie to ty masz przewagę nad oferującym.
Jeżeli zastanawiasz się jakie stanowisko należy obrać w tej sprawie – przypomnij sobie jak wygodnie jest mieć podane wszystko na tacy – chociaż w tym przypadku lepiej byłoby napisać: podane wszystko na komputerze.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?