Spotkanie, na które, chyba ku miłemu zaskoczeniu organizatorów, przyszło ponad 90 osób, poprowadził Janusz Dramski - wiceprzewodniczący Forum Młodych RIG w Katowicach, przewodniczący Zarządu Górnośląskiej Rady Organizacji Młodzieżowych GROM. Uczestnicy byli zainteresowani dyskusją, chętnie i licznie zadawali pytania. Korzystali z okazji osobistego poznania ekspertów i porozmawiania z nimi po konferencji.
Doświadczeniami i wiedzą podzielili się: Tomasz Szabelski – prezes Stowarzyszenia Inicjatywa, organizator corocznego Festiwalu Filmów Kultowych w Katowicach, doświadczony trener oraz koordynator wielu projektów społecznych, kulturalnych i edukacyjnych. Jakub Nagórski – współwłaściciel firmy „kręci się! events”, specjalista ds. finansów, trener zarządzania projektem, fundraisingu i komunikacji, pomysłodawca i organizator wielu interesujących eventów. Dorota Janas - dyrektorka firmy „Silesia Events – Eventy z pozytywną energią”, zajmująca się organizacją imprez i wydarzeń, które w sposób kreatywny i atrakcyjny wykorzystują potencjał turystyczny i kulturowy województwa śląskiego; za swoją pracę dostała w 2005 roku wyróżnienie Marszałka Województwa Śląskiego „za działalność służącą promocji województwa”; Maciej Rachtan – współwłaściciel firmy „Euroforum” zajmujący się przygotowywaniem kampanii marketingowych, działaniami PR, organizacją eventów oraz szkoleń. Jest również twórcą rajdu Poland Trophy oraz rajdów typu cross country.
W trakcie dyskusji poruszano różnorodne tematy. Rozważano rolę działań event marketingowych w komunikacji przedsiębiorstwa i kształtowaniu jego rynkowego wizerunku.
Dociekano: Jak skutecznie i po niskich kosztach promować wydarzenia? Na co zwrócić szczególną uwagę przy organizacji eventów? Jak ocalić wydarzenie, kiedy dzień przed wydarzeniem wszystko idzie nie po naszej myśli? Pytano: Jak wygląda rynek firm zajmujących się profesjonalną organizacją eventów w Polsce i na Śląsku? Czy jest miejsce dla nowych firm? Jakie trzeba mieć predyspozycje, żeby w takiej firmie pracować? Jak wygląda podział pracy w grupie przy organizacji eventu – „team building” na czym polega, jakie są jego elementy oraz najważniejsze cele?
Poruszano też kwestie fundraisingu, czyli procesu zdobywania funduszy – jako niezwykle ważnego elementu każdego eventu w procesie pozyskiwania sponsorów oraz budowanie wizerunku eventów, czyli jak przyciągnąć i zwrócić uwagę, jak największej ilości osób? I wreszcie niezwykle interesujący okazał się wątek: eventy w praktyce – przykłady z życia, pokazujące udane i nieudane działania eventowe.
Organizatorzy mieli powody do satysfakcji. - Zainteresowanie spotkaniem przewyższyło nasze oczekiwania - wyznaje Paulina Wysogląd. - Rejestracja uczestników zakończyła się już w poniedziałek, niestety wielu osobom musieliśmy odmówić udziału w wydarzeniu, a ciągle spływały do nas zgłoszenia. Temat trafił w zainteresowania uczestników, gdyż na wydarzenie przyszło dużo przedsiębiorczej młodzieży, chętnie działającej aktywnie w różnych organizacjach.
Współautor artykułu:
- Barbara Podgórska
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?