Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejna awaria na torach. Czy polskie koleje są bezpiecznie?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Materialy prasowe PKP www.pkp.pl
Trwa czarna seria na polskiej kolei. Jeden z pociągów nie zatrzymał się dziś na peronie w Gliwicach. Wyhamował dopiero 70 metrów za peronem. To kolejne niebezpieczne zdarzenie, do którego doszło w ostatnim czasie na polskich torach.

Jeden ze składów, który miał zatrzymać się na stacji w Gorzowie o 7.12, wyhamował dopiero poza peronem. Zdezorientowani pasażerowie zerwali plombę bezpieczeństwa i wyszli na zewnątrz. Nikomu nic się nie stało. Jak podaje RMF24.pl w składzie sprawne były hamulce. Awarii nie wykazała także analiza rejestratorów prędkości. Jak wiadomo maszynista był trzeźwy, ale to właśnie jego błąd jest brany pod uwagę w ustalaniu przyczyn zdarzenia. Szczegóły mają być znane jutro. Pociąg, który się nie zatrzymał to Elf - ten sam typ, który kilka dni temu miał wypadek pod Warszawą.

Do podobnego incydentu doszło dziś w Poraju. Błąd prawdopodobnie popełnił maszynista, który za późno zaczął hamować. Skład nie przejechał za czerwone światło. Maszynista wycofał, aby pasażerowie mogli wysiąść, a dalej pociąg z kilkuminutowym opóźnieniem ruszył w dalszą trasę.

To już kolejne zajście w ostatnich dniach na polskich torach. W niedzielę w Ostrowie Wielkopolskim na tył składu pasażerskiego gotowego do odjazdu do Wrocławia najechał pociąg towarowy, który nie zatrzymał się na czerwonym świetle. Ucierpiały cztery osoby. W środę w Warszawie w czołowym zderzeniu pociągów ranne zostały dwie osoby. Skutki mogłyby być znacznie poważniejsze, gdyby nie mała prędkość obu składów.

"Bezpieczeństwo na kolei jest moim priorytetem od pierwszego dnia urzędowania. Mówię o tym, ale także robię w tym względzie bardzo dużo. Bardzo się cieszę z tych deklaracji i dziękuję wszystkim, również przedstawicielom wszystkich związków zawodowych, czy to jest Konfederacja, Solidarność czy OPZZ. Tych spotkań jest bardzo dużo. 30 maja będzie kolejne posiedzenie zespołu ds. bezpieczeństwa na kolei. Wspólnie ze związkowcami pracujemy nad rozwiązaniami prawnymi, technicznymi, jak również finansowymi, żeby podnosić standard bezpieczeństwa" - zapewniał minister Nowak po wypadku w Ostrowie Wielkopolskim.

Czytaj dalej ------>
Co zatem w obliczu tych zajść zrobiono, aby poprawić sytuację na kolei? Wprowadzane są zmiany w zarządach spółek. Minister Nowak przypomina o audytach kontroli bezpieczeństwa po katastrofie w Szczekocinach. Zaznacza, że nowy zarząd PKP rozmawia z Bankiem Światowym na temat dodatkowego audytu procedur i sposobu funkcjonowania polskiej kolei. Na jego polecenie Urząd Transportu Kolejowego ma przygotować system szkoleń z zakresu licencji szlaków kolejowych oraz procedur bezpieczeństwa, aby do końca roku wszyscy dyżurni ruchu i maszyniści przeszli je ponownie. Poprawie bezpieczeństwa służą także wymiany taboru i modernizacja szlaków kolejowych.

"Zawsze podkreślam, podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na kolei to proces, który się nigdy nie skończy. Tak jak na drogach, na lotniskach, wszędzie tam, gdzie się ludzie przemieszczają bezpieczeństwo musi wzrastać" - zaznacza minister transportu.

Znajdź nas na Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto