Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Komórka nie działa - co dalej? Poradnik (cz. 1)

Mateusz Kozłowski
Mateusz Kozłowski
Z takim paragonem możemy mieć problemy przy oddaniu sprzętu
Z takim paragonem możemy mieć problemy przy oddaniu sprzętu Mateusz Kozłowski
Kiedy już kupimy telefon, może zdarzyć się, że odmówi posłuszeństwa. Pokazujemy co zrobić przed oddaniem komórki do serwisu. W tej części przyjrzymy się reklamacjom z tytułu gwarancji producenta. W następnej - z tytułu niezgodności towaru z umową.

W domu:

- Skopiuj wszystkie kontakty na kartę SIM lub na komputer za pomocą oprogramowania dołączonego do urządzenia. W serwisie wszystkie dane z pamięci telefonu zostaną usunięte, a więc po powrocie komórki z naprawy może okazać się, że bezpowrotnie straciliśmy mozolnie zbierane kontakty. Dokładny opis utworzenia kopii zapasowej kontaktów znajdziemy w instrukcji obsługi telefonu.

- Jeżeli w telefonie znajduje się karta pamięci wyjmij ją przed oddaniem komórki. Gdyby istniało podejrzenie, że to karta pamięci może być przyczyną usterki skopiuj wszystkie dane z karty na komputer.

- W przypadku, gdy zmieniana była obudowa/bateria w telefonie załóż z powrotem pierwotnie zamontowane części. Wykrycie przez serwis nieoryginalnych akcesoriów może być przyczyną anulowania gwarancji.

- Jeśli używasz zainstalowanych modyfikacji systemu (np. zmieniających animację startową) wyłącz je lub usuń. Serwis może zakwalifikować je jako ingerencję w oprogramowanie i anulować gwarancję.

- Jeżeli zależy Ci na zachowaniu wiadomości i zdjęć z telefonu nie zapomnij wykonać kopii zapasowej.

- Przed oddaniem do serwisu oglądnij telefon - czy nie jest on zbyt zakurzony, zabrudzony? Serwis mniej przychylnie będzie patrzył na "zapuszczony" telefon. Dodatkowo zawsze przez taki stan aparatu gwarant może uznać, iż telefon był użytkowany w nieodpowiednich warunkach.

- Zrób zdjęcia swojego telefonu. Zwróć uwagę na ilość i wielkość uszkodzeń obudowy. W sytuacji, kiedy telefon zostałby uszkodzony w serwisie takie zdjęcia mogą służyć za dowód w walce o odszkodowanie.

- Sprawdź, czy karta gwarancyjna jest prawidłowo wypełniona. Ważne są pieczątka sprzedawcy, jego podpis, data zakupu oraz numer IMEI telefonu. Zobacz, czy dołączony do karty gwarancyjnej paragon jest czytelny. W przypadku niekompletnej karty gwarancyjnej zwróć się do sprzedawcy telefonu z żądaniem wypełnienia dokumentu.

Kiedy korzystasz z kuriera:

- Wypełnij czytelnie zgłoszenie serwisowe. Opisz dokładnie usterkę oraz kiedy ona występuje. Jak najdokładniejszy opis pomaga w sprawnym naprawieniu telefonu.

- Starannie zapakuj telefon. Trzeba mieć świadomość, że serwis nie odpowiada za uszkodzenia powstałe w trakcie transportu telefonu do niego.

- Pamiętaj, że zwykle koszt przesyłki ponosi odbiorca, czyli serwis. Zaznacz to w
zgłoszeniu zapotrzebowania na kuriera.

Kiedy oddajesz telefon w sklepie/punkcie serwisowym/salonie:

- Przedstaw dokładnie obsłudze usterkę telefonu.

- Sprawdź, czy dokument potwierdzający oddanie do naprawy zawiera całe Twoje zgłoszenie. Jeżeli tak nie jest, nie podpisuj i żądaj uzupełnienia treści.

- Zapytaj o możliwość otrzymania bezpłatnie telefonu zastępczego. Przestrzegamy jednak, że nie ma prawnego obowiązku zapewnienia klientowi telefonu zastępczego na czas naprawy. Jeżeli już taki telefon otrzymasz, to zwróć uwagę na wszelkie możliwe do wychwycenia na pierwszy rzut oka uszkodzenia i zgłoś je przed ostatecznym podpisaniem protokołu wypożyczenia telefonu.

Odbiór telefonu

- Jeżeli otrzymasz telefon przesyłką kurierską sprawdź, czy przesyłka nie jest z zewnątrz uszkodzona, nie ma śladów np. zalania. Pamiętaj, że masz prawo do sprawdzenia zawartości przesyłki przy kurierze. Jeżeli stan telefonu budzi Twoje zastrzeżenie należy zgłosić to doręczycielowi, aby został sporządzony protokół uszkodzenia przesyłki i towaru. Brak takiego protokołu może w dużym stopniu utrudnić dochodzenie swoich praw od serwisu i firmy transportowej.

- Jeżeli natomiast odbierasz telefon w punkcie stacjonarnym, poproś o okazanie telefonu przed podpisaniem protokołu odbioru. Obejrzyj dokładnie telefon, włącz go i sprawdź czy problem nadal istnieje. Jeżeli telefon jest uszkodzony lub awaria nie została naprawiona zgłoś to pracownikowi punktu i nie podpisuj protokołu odbioru.

W następnej części poradnika - reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową.

Znajdź nas na Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto