Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koncepcja na sukses

Iwona Kuśmierz
Iwona Kuśmierz
Świadoma przedsiębiorczość to także świadomy wybór koncepcji generowania wartości dla klienta, o którego walczy także konkurencja.
Świadoma przedsiębiorczość to także świadomy wybór koncepcji generowania wartości dla klienta, o którego walczy także konkurencja. https://www.pexels.com/
Łączenie plusów skrajnych koncepcji, próba określenia grupy decyzyjnej, którą pomijają inni, a może komplementarność produktów? Wybór koncepcji generowania wartości dla klienta to ważny krok przedsiębiorcy definiującego własny biznes.

Własną – „trzecią” drogą
Hasło "trzecia droga" może kojarzyć się bardziej z polityką niż z koncepcjami związanymi z działalnością gospodarczą, gdyż oznacza pewien system społeczno-gospodarczy powstały w wyniku połączenia, zdaniem jego prekursorów, pozytywnych cech dwóch różnych względem siebie systemów - kapitalizmu i socjalizmu. Koncepcja trzeciej drogi w zarządzaniu oznacza obserwację dwóch alternatywnych branży celem określenia motywów wpływających na decyzje klientów, którzy wybierają względem siebie zupełnie inaczej - których decyzje są skrajnie inne. Obserwacja ta ma za zadanie ostateczne połączenie zalet obydwu skrajnie różnych opcji. W efekcie dochodzi do stworzenia "trzeciej drogi", będącej połączeniem zalet dwóch innych przy eliminacji ich wad.

Potencjał niezauważalnych
Istnieje wiele produktów, które są ściśle związane z jedną typową grupą docelową. Nie oznacza to, że osoby, które do niej nie należą nie korzystają z danych produktów. Być może nawet zwrócenie uwagi na tych ludzi i dostosowanie nabywanych przez nich wyrobów także do ich potrzeb przyniosłoby zyski wskutek wzrostu zainteresowania. Odkrycie niedocenionej przez konkurencję grupy decyzyjnej może być początkiem sukcesu. Uatrakcyjnienie produktu dla osób trzecich w stosunku do grupy powszechnie i często stereotypowo nazywanej docelową oznacza nie tyle zmianę całego wyrobu - często aby przyciągnąć rzesze do produktu wystarczy inne opakowanie czy odpowiednia reklama.

„A może frytki do tego?”
Poszerzenie oferty podstawowej o produkty dodatkowe, które w pewien sposób by ją uzupełniałyby także może okazać się korzystne. Strategię tą często stosują banki i firmy ubezpieczeniowe, które to sprzedają pewne produkty w pakietach. Przedsiębiorca rozważający skorzystanie z tej koncepcji powinien zastanowić się nad tym jakiego rodzaju produkt bazowy może zostać otoczony pewnego rodzaju siatką produktów i usług komplementarnych oraz czy zyski będą pochodziły w większej mierze z oferty podstawnej czy też z dodatkowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto